آئودی با مسابقه برقی E-Tron FE07 راهی فرمول E 2021 می شود


آئودی اسپرت

خودروساز آلمانی آئودی که در حال آماده شدن برای هفتمین فصل خود و شرکت در مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی فرمول E است ، از اتومبیل مخصوص اتومبیلرانی خود با نام آئودی E-Tron FE07 رونمایی کرده است که با پرچم آئودی اسپرت ABT شیفلر مسابقه می دهد.

بسیاری از قسمت های طراحی FE07 توسط قوانین فدراسیون بین المللی اتومبیل و فرمول E دیکته می شود. قدرت 52 کیلووات ساعت توسط هر اتومبیل در مشبک فرمول E مشترک است. اما بیش از یک لورن با رنگ روشن وجود دارد که این ماشین ها را از هم جدا می کند. تیم ها حق دارند فناوری های پیشرانه الکتریکی خود را (البته در چارچوب مشخصات) ، نرم افزار مدیریت نیرو و ترمز احیا كننده خود را برای اولویت قرار دادن رانندگان خود ، توسعه دهند.

آئودی e-tron FE07

آئودی اسپورت

منبع تغذیه باتری از طریق یک اینورتر منفرد به دینام شش فاز جدید MGU05 منتقل می شود که آئودی اسپرت آن را کاملاً داخلی توسعه داده است. توان خروجی به 250 کیلووات (حدود 335 اسب بخار) تنظیم می شود ، اما می تواند برای “حالت حمله” محدود به 285 کیلووات (حدود 382 اسب بخار) افزایش یابد. موتور فیبر کربنی در دور 20000 دور در دقیقه می چرخد ​​، اما جعبه دنده تک سرعته متصل به شافت های کربن فیبر کربن در محور عقب ، این سرعت را به میزان قابل کنترل تری در جاده کاهش می دهد.

MGU05 و اینورتر آن با هم کمی بیش از 35 کیلوگرم (حدود 77 پوند) وزن دارند ، اما نیروی محرک کافی برای شلیک 903 کیلوگرم (حدود 991 پوند ، با احتساب راننده) FE07 از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) را فقط در 2 فراهم می کنند. ، 8 ثانیه با حداکثر سرعت حدود 149 مایل در ساعت. آئودی بیش از 97٪ بهره وری انرژی از MGU05 – بیش از دو برابر بهترین موتورهای احتراق داخلی – یا حدود 95٪ بهره وری درایو ، از جمله گیربکس را ادعا می کند. مسابقات اصلی فرمول E E-Prix که در حدود محدودیت های فن آوری باتری فعلی ایجاد شده است ، فقط 45 دقیقه طول می کشد.

آئودی MGU05 با اینورتر

آئودی اسپرت

رینگ های 18 اینچی آلیاژی آن مجهز به ترمزهای هیدرولیک با دیسک های فیبر کربن است ، اما شاید مهمترین قسمت از سخت افزار ترمز ، خود موتور MGU05 باشد. سیستم ترمز FE07 که در کنار ترمزهای اصطکاکی کار می کند ، قادر است با استفاده از یک ترمز احیا کننده قوی در محور عقب ، انرژی هرچه بیشتر را در هنگام رانندگی و کاهش سرعت برای بازیابی برد افزایش دهد.

آلن مک نیش ، راننده سابق فرمول یک و رهبر تیم فعلی در آئودی اسپرت ABT Schaeffler ، توضیح داد که چگونه ترمز احیا و مدیریت نیرو نقش بسزایی در کمک به راننده دارد تا حداکثر عملکرد را از ظرفیت باتری بگیرد و می تواند تفاوت را بسیار مهم کند. پیروزی و فرسودگی آب ، کمی به پرچم شطرنجی.

مک نیش گفت: “شما در آغاز حداکثر 52 کیلووات ساعت انرژی دارید – این چیزی است که همه دارند” و می خواهید در پایان این صفر را انجام دهید. “شما می خواهید در اسرع وقت بین آنها بروید ، اما اگر فقط بیرون بروید و انرژی خود را بازیابی نکنید ، موفق نخواهید شد. به هیچ وجه ، ماشین متوقف خواهد شد. بنابراین باید سعی کنیم انرژی را درست مثل زمانی که E-Tron را با پد ، ترمز یا بالابر رانندگی می کنیم بازیابی کنیم – درست مثل کاری که در جاده انجام می دهیم. [with the E-Tron FE07]، ما سعی می کنیم آن را به روش های شدید انجام دهیم. “

شبیه سازی مدار فرمول E آئودی

این شبیه سازی به تیم آئودی اسپورت می گوید که کجا باید سرعت ، توقف و توقف را داشته باشد تا بهترین تعادل بین سرعت و کارایی وجود داشته باشد.

آئودی اسپرت

شبیه سازی و تنظیمات نرم افزاری ، فن آوری اساسی بازآفرینی را بیشتر اصلاح می کند ، به تیم اجازه می دهد تا نرم افزار مدیریت قدرت خودرو را در یک دوره خاص تنظیم کند ، تعیین کند که چه زمانی باید سرعت بگیرد و چه موقع با احیا یا اصطکاک متوقف شود. همچنین یک توجه شگفت آور به بلند کردن و فرود وجود دارد. البته ، همه چیز به راننده انسانی بستگی دارد که مجبور است برنامه را اجرا کند ، اما مک نیش توضیح داد که چگونه این شبیه سازی به FE07 اجازه می دهد عملکرد خود را در مدار فرمول E مکزیکوس به شدت بهبود بخشد.

مک نیش گفت: “من می گویم که به عنوان مثال در مکزیک حدود 40٪ انرژی وجود دارد که به باتری برمی گردد.” “ما یک باتری 52 کیلووات ساعتی داریم و حدود 21 کیلووات آن در آنجا باز خواهیم گشت. از نظر تاریخی ، این اتلاف انرژی خواهد بود ، اما اکنون می توانیم از آن استفاده کنیم و برای دامنه خود استفاده کنیم. بنابراین ، در واقع ما یک افزایش دهنده دامنه داریم. که دوباره به باتری برگردانیم. “

آئودی e-tron FE07

E-Tron FE07 اولین بار در شنبه ، 28 نوامبر در والنسیا اسپانیا برگزار می شود.

آئودی اسپرت

خطر بیشتر از هر زمان دیگری است ، زیرا مسابقات فرمول E 2021 برای اولین بار به عنوان قهرمانی رسمی FIA برگزار می شود. آئودی اسپورت همچنین این مجموعه را فرصتی برای به نمایش گذاشتن فناوری خود می داند ، بسیاری از آنها قبلاً به جاده اتومبیل برقی E-Tron راه یافته اند – از جمله E-Tron SUV و E-Tron Sportbackو همچنین موارد آینده آئودی RS E-Tron GT و Q4 E-Tron.

آیا فناوری و نرم افزار دانش آئودی اسپرت ABT شافلر فرمول E تیم و راننده کارخانه آئودی فرمول E لوکاس دی گراسی برنده خواهد شد؟ ما در آخرین مسابقه او که آخر هفته در والنسیا ، اسپانیا در تاریخ 28 نوامبر برگزار می شود ، خط نهایی را دنبال خواهیم کرد.


منبع: shargh-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>