برنج سفید یا قهوه ای کدام بهتر است؟


برنج سپید یا قهوه ای کدام بهتر است؟

چجوری اصلی خوردن برنج لاغر بشیم؟ درصورتیکه می‌خواهید وزن قلیل کنید، رایج‌ترین توصیه‌ای که می‌شنوید این می باشد که برنج را کاملا کنار بگذارید، چون خوردن برنج می‌تواند شما را چاق کند! آیا واقعا برنج مقصر است؟ آیا برنج واقعاً سزاوار این تفکرات هست؟ چگونه ممکن هست برنج که غذای حیاتی اهل ایران ها می باشد سبب ساز لاغری نیز بشود؟ کشوری که تقریبا نیم از مردمان آن نسبت به خرید عمده برنج مبادرت می کنند. اول، اجازه دهید بعضی از حقایق را به درستی اخذ کنیم. برنج نه چاق کننده میباشد و نه مضر است. آیا تا به هم اکنون از خویش پرسیده اید که در صورتی که برنج سبب ساز چاق شدن اشخاص می شود، چرا عمده مردم آسیای شرقی حیاتی وجود تناول کردن روزانه برنج لاغر هستند؟ برنج رژیم غذایی اهمیت بیش از نیمی از جمعیت عالم میباشد و 90 درصد برنج جهان از آسیا تنظیم می شود. برنج منشاء غنی کربوهیدرات و فیبر می باشد که به جهت یک رژیم غذایی متعادل و مغذی لازم است. همینطور چربی و قند پاره ای دارد، به راحتی هضم می شود، فاقد گلوتن است و منشا لطف از ویتامین B است.

شما می توانید از برنج لذت ببرید و همچنان وزن قلیل کنید و وزن خود را تا آخر عمر نگهداری کنید. چنانچه دلداده برنج هستید و نمی‌خواهید در حین کاهش وزن از مصرف برنج دست بکشید، در اینجا می‌توانید این فعالیت را انجام دهید:

1) تعادل انرژی را تمرین کنید

برای دستکاری وزن خود، بالا یا این که پایین، به یک اورجینال ساده «تعادل انرژی» خلاصه می شود. برای کاهش وزن، باید تعادل انرژی منفی تولید کنید، به همین مفهوم که باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می نمایید بسوزانید. از سوی دیگر، به جهت افزایش وزن، باید تعادل انرژی مثبت تولید کنید، به این معنی که می بایست بیشتر از آنچه می سوزانید مصرف کنید.

بنابراین برهان حساس افزایش وزن شما به خاطر برنج نیست. ولی همین میزان کل غذایی میباشد که در یک روز مصرف می کنید! به عنوان مثال، درصورتیکه بدن شما 2000 کالری در روز می سوزاند، البته در مجموع 2500 کالری مصرف می کنید، در آن روزگار ارتقاء وزن حادثه می افتد. به جهت کاهش وزن، باید یا این که مقدار غذای خود را کمتر دهید یا این که تراز فعالیت خویش را ارتقا بدهید یا این که هر دو را.

بله، شما می توانید برنج بخورید، البته همچنان باید در اختیار گرفتن وعده غذایی را تمرین کنید. چنانچه به میل کردن انبوه برنج ادامه می دهید و آن را به گردن برنج می اندازید زیرا در حال ارتقاء وزن هستید، خوب، به همین عامل میباشد که در اختیار گرفتن وعده غذایی را تمرین نمی کنید.

حتما بخوانید:
وقتی به کنفرانس ها و کنگره ها برگشتید چه انتظاراتی دارید

پس چقدر باید بخوری؟ اگر هدف شما کاهش وزن است، آن را به 1 تا 2 ظرف ریز در روز نگه دارید. 1 پیاله ریز برنج پخته بسته به گونه برنجی که استعمال می نمایید معمولا در میان 200 تا 250 کالری دارد. همچنین از آنجایی که برنج سرشار از کربوهیدرات است، می توانید بقیه انواع کربوهیدرات های نشاسته ای را در وعده غذایی که در آن یک وعده برنج می خورید حذف کنید. به طور نمونه در در بین برنج ها برنج اهل ایران فجر کربوهیدرات بهتری دارد.

2) برنج را دارای سبزیجات و پروتئین میل کنید

یکی از دلایلی که برنج به عنوان چاق کننده شناخته می شود، شاخص گلیسمی بالای آن است. همین بدان معناست که خیلی پرسرعت هضم می شود که می تواند باعث ارتقاء ناگهانی سطح قند خون شما شود. در نتیجه، ممکن است مجدد احساس گرسنگی کنید و بعداً کالری بیشتری بخورید.

شما می توانید اهمیت ادغام آن حیاتی مقدار متعددی سبزیجات و همچنین پروتئین از این دستور دوری کنید. سبزیجات سرشار از فیبر هستند که به شما یاری می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید. به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی متعادل هنوز بایستی 1/2 سبزیجات، 1/4 پروتئین و 1/4 کربوهیدرات نشاسته ای باشد که در این آیتم برنج خواهد بود.

3) برنج را بدون روغن میل کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردم، برنج به تنهایی می تواند تندرست باشد. ولی خیر هنگامی که آن را به یک پیاله برنج سرخ شده روغنی تبدیل می کنید، یا آن را کلیدی کره، خامه غلیظ یا این که روغنی طعم دار می کنید. این منجر طولانی تر شدن چربی ها، شکر و کالری مازاد می شود که در صورتی که به طور منظم آن را مصرف کنید، به دور کمر شما کمکی نمی کند.

درست مثل یک تکه سینه مرغ. این یک غذای کامل سلامت است، اینطور نیست؟ ولی نیکی زمانی که آن را سرخ می کنید. براین اساس طریق های آشپزی شما اصلی متعددی دارد! گزینش نمایید که برنج خود را ساده بجوشانید. در صورتی که می خواهید آن را طعم دار کنید، به یه خرده که استفاده می کنید دقت داشته باشید

4) برنج آن‌گاه از تمرین ورزشی مصرف کنید

از آنجایی که بدن شما کربوهیدرات ها را به خوبی تحمل نمی کند، بهترین طرز این است که از غذاهای مالامال کربوهیدرات یا این که نشاسته ای خارج از پنجره تمرین خودداری کنید. پس از ورزش تنها غذاهای نشاسته ای مانند برنج، نان غلات کامل، کینوا، ذرت، جو، سیب زمینی، سیب زمینی مصرف کنید.

حتما بخوانید:
Uber Eats و Wendy با هم همکاری می کنند تا نسل جدیدی از کنسول ها را در یک رقابت جدید ارائه دهند

بدن شما کربوهیدرات ها را در سه ساعت آن گاه از تمرین به بهترین نحو تحمل و پردازش می کند، بدین ترتیب این بهترین دوران برای تناول کردن کربوهیدرات های نشاسته ای است. میل کردن کربوهیدرات آن گاه از ورزش، ذخایر گلیکوژن شما را که در ارتفاع تمرین مصرف کرده‌اید، دوباره پر می‌کند. اما به یاد داشته باشید که هنوز بایستی در دست گرفتن بخش را تمرین کنید. همین همینطور به این معنا میباشد که خارج از پنجره تمرین، رژیم غذایی شما بایستی عمدتاً شامل پروتئین، چربی های تندرست و سبزیجات باشد.

برنج سفید یا این که قهوه ای کدام خوب تر است؟

خب سوال بعدی اینه که چه مدل برنجی بخورم؟ آیا می توانم برنج سفید بخورم؟ یا این که تنها باید برنج قهوه ای بخورم. برنج قهوه ای تندرست تر از برنج سپید و استدلال کلیدی آن است همین هست که همین برنج پولیش نشده باشد.

برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سپید صد رد صد مغذی تر است. فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دارد. اصلی ابلاغ این‌که اهمیت این حال، امروزه تولیدکنندگان برنج سفید را غنی‌سازی می‌کنند تا مواد مغذی از دست رفته در طول فرآوری را جایگزین کنند.

اکثر مردم می توانند برنج قهوه ای و سفید را تحمل کنند. حساس این حال، برخی از افراد، از گزاره من، هضم برنج قهوه ای برایشان مشقت بار خیس است. من شخصاً از بهترین برنج ایرانی استفاده می کنم یا برنج قهوه ای و سفید را دارای هم ادغام می کنم. این عمل هضم را برای تن آسان خیس می کند.

انواع متفاوتی از برنج وجود دارد، اما قیمت غذایی دربین آنان فراوان به تعویق نمی افتد. چنانچه از من بپرسید چه برنجی مصرف کنم؟ پاسخ ساده من این می باشد که یکی از را مصرف نمایید که از آن لذت می برید و به راحتی در دسترس است.

نتیجه

کاهش وزن استوار ترکیبی از ورزش منظم و رژیم غذایی سلامت است. در حالی که در سعی به جهت کاهش وزن هستید، ناچار نیستید غذاهای آیتم عشق یا این که اهمیت خویش نظیر برنج را کنار بگذارید. تمرین کنترل وعده غذایی و استعمال از نحوه های سلامت به جهت طبخ وعده های غذایی زیاد دارای است. آیا شما شیدا برنج هستید؟ حساس گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesredfoxbetMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaViagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma