هنگام بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، شما باید صدها قانون و نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید نیازهای مختلفی که برای رتبهبندی موتورهای جستجو نیاز دارید را برآورده کنید. هنگام انتخاب بهترین تاکتیک، ارزیابی نیازهای خاص شما مهم است. خب، جستجوی پرداخت شده یکی از جنبههای اصلی SEM است و به طور خاص به تبلیغات کلیکی (PPC) اشاره دارد. در این مرحله، ممکن است از شما سؤال شود که اگر من بتوانم با هزینههایی مثل سئو و تبلیغات وب سایت خود را در نتایج موتور جستجو در جایگاه بالاتری نشان دهم، چگونه SEM با تبلیغهای پولی متفاوت است؟ اما حتماً تفاوتها و چگونگی حفظ تلاشهای خود را کاملاً درک کنید تا دچار اشتباهات جبران ناپذیر برای تجارتتان نشوید. بنابراین شما در هر صورت باید به سئوی سایت خود رسیدگی کنید و به طور مرتب آن را رو به جلو حرکت دهید. بنابراین زود ترک نشوید زیرا پاسخی دریافت نمی کنید. بازاریابی شبکههای اجتماعی بخشی غیر رسمی در سئو است و اگر بیشتر به آن فکر کنید متوجه میشوید که این هم یک نوع ایجاد پیوند است.

اگرچه میتوانید دهها لینک کمارزش از وبسایتهای اسپم یا غیر قابل اعتماد جذب کنید. یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه سازی وب سایت SEO لینک سازی خارجی یا بک لینک می باشد. حالا اگر شما هم تعداد بسیار زیادی location pages در وب سایت خود دارید که مربوط به یک موضوع واحد می باشند، باید سریعا آن را با یکدیگر ادغام کنید؛ چراکه این صفحات، به صورت doorway شناخته می شوند و موجب جریمه کلی سایتتان خواهند شد؛ گوگل به شدت روی این موضوع حساسیت دارد! بنابراین، اگر تبلیغات PPC را انجام دهید اما برای بهینه سازی تبلیغات یا وبسایتی که به آن پیوند دارید اقدامینکنید، میشود یک نمونه استاندارد از تبلیغ پولی در موتور جستجو. تیم شما برای دستیابی به این پیوند تلاش کرده است، خواه با مراجعه به وب مسترها، ناشران یا روزنامهنگارها. اگر یکی از وبسایتهای عروسی دارای بک لینکهای بیشتری از منابع معتبر باشد، در حالی که سایت دیگر هیچ پیوندی دریافت نکرده است، آن سایتی که بک لینکهای بیشتر (و شهرت آنلاین بهتری) دارد احتمالاً رتبه بالاتری را کسب میکند.

از آنجا که پیوندهای pbn بصورت غیرطبیعی با هدف به روزرسانی سایتهای هدف ایجاد می شوند و دستکاری لینک ها روشی غیرقابل قبول برای گوگل است ، اگر به درستی انجام نشود ، احتمالاً سایت گوگل را جریمه می کند. تنها راهنمایی که توسط گوگل داده شده است به نظر میرسد که به شکل توییت بوده است. پیوند ایجاد شده که از ارسال مطالبتان در فهرستها، انجمنها یا اطلاعیههای مطبوعاتی به دست آمده و به وبسایت شما میرسد. بکلینکها انواع مختلفی دارند و بسته به دامین آتوریتی یا قدرت دامنه وبسایت مبدا میتوانند در رتبهبندی سایت شما و به طور کلی سئو آن تاثیرات مختلفی بگذارند. وقتی شما محتوای ارگانیک تعریف میکنید و لینک های پر قدرت از سایت بزرگ میگیرید گوگل برای سایت شما ارزش قائل خواهد شد و باعث رشد رتبه شما خواهد شد. هرچه قدرت صفحه لینک دهنده بالاتر باشد، قدرت بیشتری به صفحاتی که به آنها لینک می دهد منتقل می شود.

زیرا ارزش بکلینکی که وبلاگ اول دریافت کرده بالاتر میرود و به شکل تصاعدی، سئوی هردو وبلاگ بهتر از گذشته میشود. بیشتر اوقات به آن سئوی پولی میگویند. به عنوان مثال، اگر به دو وبسایت عروسی با مطالب مشابه نگاه کنیم، کدام سایت رتبه بالاتری خواهد داشت؟ اگر سایت هایی که در شبکه شما قرار گرفته همگی بر روی یک هاست مشترک و آی پی مشابه باشند، ریسک شناسایی شبکه توسط گوگل بالا خواهد بود. اگر سایتها از استراتژیهای SEO مشابه در صفحه استفاده میکنند، سیگنالهای سئو خارج از صفحه میتوانند در تعیین اینکه کدام سایت در نتایج جستجو بالاتر میرود، کمک کند. در زیر، چند واقعیت مهم را متوجه خواهید شد که میتوانند ضمن توضیح در مورد بهینه سازی موتور جستجوی خارجی، اهمیت سئو خارج از صفحه را هم روشن کنند. در واقع باید در استراتژی لینکسازی خود، گرفتن چند بک لینک دائمی در هر ماه را بگنجانید. دیگه تولید محتوای خوب برای رتبه گرفتن سایتها کافی نیست.

تولید محتوا یکی از بهترین روش های سئو است که نه تنها می تواند مستقیما با قرار دادن یک سایت در صفحه اول گوگل ، بازدید زیادی را به همراه داشته باشد ، بلکه مقالات و محتوای خوب و ارزشمند ، محبوبیت زیادی بین کاربران دارند و از سایت های یا پروفایل شبکه های اجتماعی خود به آن لینک می دهند. یا لینک وب سایت آنها را به همراه یکی از شبکههای اجتماعی فعال آنها قرار دهید. شما حتی میتوانید با یک کمپین تبلیغاتی، محتوایتان را تبلیغ کنید و در معرض دیدگاهی قرار دهید که به مردم کمک میکند تا این محتوا را کشف کرده و از آن استفاده کنند. وبسایت خود را در فهرست کسبوکارهای مرتبط موجود در وبسایتهای اطلاعرسانی ثبت و در آنجا تبلیغ کنید. گوگل بیش از دو دهه ، با انواع روش های تقلب و افرادی که با روش های متقلبانه سعی در فریب و ارتقا رتبه سایت خود را دارند ، سروکار داشته و به مرور زمان انواع تکنیک ها و اقدامات غیرطبیعی را شناسایی کرده و برای مقابله با آنها الگوریتم های قدرتمندی را طراحی نموده است.