[ad_1]

google-hq-sede-mountain-view.jpg

مدیر عامل گوگل سوندار پیچای

گتی ایماژ

مسائل ضد انحصاری گوگل همچنان در حال رشد است.

ماه گذشته ، وزارت دادگستری آمریكا دادخواست طولانی مدت علیه گوگل را مطرح كرد و ادعا كرد كه غول گسترده فناوری به طور غیرقانونی انحصار جستجو و تبلیغات در جستجو را در اختیار دارد.

گزارشی روز دوشنبه به رویترز گفت ، گروه دیگری از هفت ایالت در حال برنامه ریزی برای تشکیل پرونده قضایی جداگانه در ماه آینده برای ترکیب پرونده خود با دولت فدرال است. این ایالت ها نیویورک ، کلرادو ، آیووا ، نبراسکا ، کارولینای شمالی ، تنسی و یوتا هستند.

دامنه پرونده مورد انتظار مشخص نیست. پرونده وزارت دفاع که قبلاً 11 دادستان دیگر ایالت نیز به آن پیوسته اند ، مختصر است. وی ادعا کرد که گوگل با انعقاد معاملات با تولیدکنندگان دستگاه ، قانون ضد انحصاری را نقض کرد تا موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های آنها باشد ، این اقدامی است که رقبا را مسدود می کند. در این دادخواست آمده است که گوگل ، متعلق به Alphabet ، از سلطه سیستم عامل اندروید خود برای تحت فشار قرار دادن تولیدکنندگان دستگاه برای بارگیری برنامه های Google در تلفن هایشان استفاده می کند.

دادگاه DOJ اوج بیش از یک سال تحقیق درباره اقدامات غول جستجو است ، یک پرونده برجسته ضد انحصار در دنیای فناوری. گوگل دست داشتن در رفتارهای ضد رقابتی را رد کرده و پرونده را “بسیار ناقص” خوانده است.

در گذشته ، غول جستجو تحت کنترل ضد انحصاری بوده است. در سال 2013 ، کمیسیون تجارت فدرال به دنبال اتهامات نتایج مغرضانه جستجو ، تحقیقات دو ساله در مورد Google را به پایان رساند. با این حال ، آژانس نتیجه گرفت که Google قوانین ضد انحصاری را نقض نکرده است.

دادخواست DOJ زمانی مطرح می شود که غول های فناوری با مقیاس و نفوذ خود روبرو شوند. قانون گذاران و نهادهای نظارتی نگرانند که چگونه قدرت آنها در نهایت می تواند به مصرف کنندگان آسیب برساند ، به ویژه با تضعیف رقابت از بازیکنان کوچکتر در دره سیلیکون.

اپل ، آمازون و فیس بوک همچنین توسط نهادهای نظارتی و قانون گذاران فدرال در حال تحقیق هستند. در ماه جولای ، مدیر عامل گوگل سوندار پیچای در عمل در شنیدن پیش از کمیته فرعی قضایی پارلمان ، به همراه مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ ، مدیر عامل آمازون جف بزوس و مدیر عامل شرکت اپل تیم کوک.

چندین حوزه از تجارت Google در حال کاوش است. آنچه در مورد جنگ های ضد انحصاری غول فناوری باید بدانید در اینجا آمده است:

مشکلات ضد انحصاری گوگل چیست؟

تسلط گوگل در جستجوی وب ، تبلیغات دیجیتال و نرم افزارهای گوشی های هوشمند از مهمترین موارد مورد علاقه قانونگذاران و نهادهای نظارتی است.

این شرکت حدود 90٪ از کل جستجوهای آنلاین در ایالات متحده را پردازش می کند. این خفقان اساس تجارت عظیم تبلیغات گوگل است که تقریباً فروش کل 160 میلیارد دلار سالانه این شرکت را ایجاد می کند. گوگل متهم شده است كه با تقدم نتایج جستجوی محصولات خود ، مانند تبلیغات خرید یا لیست مشاغل محلی ، نسبت به لیست رقبا ، به رقبا آسیب رسانده است. منتقدان همچنین شکایت دارند که غول فناوری به جای تهیه لیستی از پیوندهایی که کاربران به سایت های دیگر ارسال می کنند ، محتوا را از ناشران و سایر وب سایت ها می گیرد و مستقیماً در نتایج جستجو از آنها استفاده می کند.

تجارت تبلیغات گوگل نیز زیر ذره بین قرار دارد ، زیرا این شرکت هر مرحله در سیستم پیچیده ای دارد که فروشندگان و خریداران تبلیغات را به هم متصل می کند. رقبا می گویند این روند به Google مزیت ناعادلانه ای در بازار می بخشد. بیشتر قابلیت های تبلیغاتی این شرکت از طریق خریدها حاصل می شود ، از جمله خرید DoubleClick در سال 2008.

این شرکت همچنین دارای سیستم عامل اندروید ، محبوب ترین نرم افزار موبایل در جهان است. غلبه بر سلطه او دشوار است؛ اندروید تقریباً از هر 10 تلفن هوشمند ارسال شده در سراسر جهان ، نه دستگاه قدرت دارد. این غول فناوری متهم شده است که از این سلطه شرکای قدرتمند برای ادغام برنامه های Google ، مانند Search و Maps ، در پیشنهادات خود استفاده کرده است.

دقیقاً در دادخواست DOJ چیست؟

این شکایت عمدتا به جستجوی Google و تبلیغات در تجارت Google متمرکز است. این گزارش می گوید گوگل با ایجاد معاملات “انحصاری” با سازندگان تلفن ، از جمله اپل و سامسونگ ، به عنوان موتور جستجوی پیش فرض دستگاه ها ، به رقبا آسیب می رساند. به گفته وزارت دفاع ، این بخشی از یک استراتژی برای “قفل کردن” گسترش تقاضا است.

این دادخواست همچنین جزئیات جدیدی در مورد قراردادهای گوگل با سایر شرکت ها ارائه می دهد. به عنوان مثال ، گوگل سالانه 8 تا 12 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی به اپل می پردازد تا گوگل را به عنوان جستجوی پیش فرض دستگاه های اپل در اختیار داشته باشد. در این دادخواست آمده است که در سال 2018 ، پیچای و کوک ملاقات کردند تا در مورد چگونگی همکاری با یکدیگر برای کسب درآمد صحبت کنند. پس از جلسه ، یک کارمند اپل به یکی از کارمندان گوگل نوشت: “چشم انداز ما این است که مثل اینکه یک شرکت باشیم کار کنیم.”

طبق شکایت DOJ سال گذشته ، تقریباً نیمی از ترافیک جستجوی گوگل از طریق دستگاه های اپل تأمین شده است. در این دادخواست آمده است که این توافق نامه آنقدر مهم است که گوگل ضرر خود را به عنوان یک سناریوی “کد قرمز” می داند.

آیا سیاست حزبی عاملی است؟

می تواند باشد. به گفته نیویورک تایمز ، بیشتر وکلای DOJ در تحقیقات می گویند که آنها برای تقویت پرونده های جدی علیه گوگل به زمان بیشتری نیاز دارند ، هرچند گفته می شود ویلیام بار دادستان کل آمریکا دستورالعمل های آنها را لغو کرده است. برخی از وکلا نگران این هستند که برنامه تهاجمی ، مانند کارهایی که قبل از انتخابات به اتمام رسیده است ، اطمینان از دریافت اعتبار دولت ترامپ برای تصدی یک شرکت بزرگ فناوری است. حقوقدانان مهلت ماه سپتامبر را خودسرانه می دانستند و در یادداشت صدها صفحه ای برای یک برنامه طولانی تر استدلال می کردند.

یازده ایالتی که به دادخواست فدرال پیوستند – آرکانزاس ، فلوریدا ، جورجیا ، ایندیانا ، کنتاکی ، لوئیزیانا ، می سی سی پی ، میسوری ، مونتانا ، کارولینای جنوبی و تگزاس – دادستان های عمومی جمهوری خواه دارند.

پشتیبانی دو جانبه برای کنترل ضد انحصاری گوگل وجود دارد. اما برخی از جمهوری خواهان ، همراه با اتهاماتی که این غول فناوری در حال سانسور آرا cons محافظه کارانه است ، از تحقیقات استقبال کرده اند. رئیس جمهور دونالد ترامپ بارها گوگل را به بازی بی ادبانه و بدون هیچ مدرکی متهم کرده است.

دو سال پیش ، رئیس جمهور ادعا کرد که برای جستجوی اخبار منفی درباره ترامپ ، نتایج جستجوی گوگل “جعلی” شده است. در این زمان او به خبرنگاران گفت“من فکر می کنم گوگل واقعا به نفع بسیاری از افراد است.” وی افزود ، “گوگل و توییتر و فیس بوک واقعاً وارد قلمرو بسیار بسیار آشفته ای می شوند و باید مراقب باشند.”

آیا می توانید درباره تحقیقات در سطح دولت توضیح بیشتری دهید؟

سپتامبر گذشته ، وكس تگزاس ، كن پاكستون ، تحقیقات ضد انحصاری راجع به تجارت تبلیغات دیجیتال در مقیاس بزرگ Google اعلام كرد. آژانس هایی از 48 کشور ، منطقه کلمبیا و پورتوریکو در تحقیقات شرکت دارند. به عنوان بخشی از تحقیقات ، دفتر پكستون درخواستی را برای تحقیقات مدنی به Google ارسال كرد ، كه اطلاعات كلیدی در مورد عملیات تبلیغاتی و قوانین جمع آوری اطلاعات را درخواست كرد.

تحقیقات به رهبری پکستون جدا از دادخواست مورد انتظار نیویورک و سایر ایالت ها است که انتظار می رود با پرونده DOJ تلفیق شود.

کنگره همچنین در حال کاوش گوگل است؟

گوگل – همراه با اپل ، آمازون و فیس بوک – موضوع تحقیق گسترده تری از کمیته فرعی قضایی پارلمان در مورد تسلط بر بازار در دره سیلیکون است. یکی از اهداف تحقیق بررسی این است که آیا ایالات متحده برای اداره غول های فناوری در عصر دیجیتال به قوانین جدید رقابت نیاز دارد یا خیر.

کمیته فرعی تحت هدایت دیوید سیسیلین ، دموکرات Rhode Island ، بیش از یک میلیون و 300 هزار سند از غول های فناوری ، رقبا و آژانس های ضد انحصار در طول تحقیقات که بیش از یک سال به طول انجامید ، جمع آوری کرد. اوج تحقیقات ، دادرسی تاریخی در ماه ژوئیه بود که در طی آن مدیران عامل چهار شرکت از طریق چت ویدیویی ظاهر شدند.

کمیته فرعی یافته های خود را در گزارش 449 صفحه در ماه اکتبر ، غول های فناوری را به “سوuses استفاده از قدرت انحصار” متهم کرد. این گزارش خواستار تغییر ساختار و سایر تغییرات برای ادامه فعالیت شرکت ها است. به عنوان مثال یک توصیه باعث می شود که غول های فناوری خرید شرکت های کوچکتر را دشوارتر کنند ، عملی که صنعت را تحکیم می کند.

برای گوگل ، بیشتر بررسی ها بر روی ادعای تبلیغ محصولات شخصی این شرکت نسبت به سایر رقبا بود. در این گزارش آمده است: “شواهد نشان می دهد كه گوگل پس از ساخت پیشنهادهای عمودی خود ، تغییرات مختلفی را ایجاد كرده است كه منجر به امتیاز خدمات پایین خود گوگل می شود ، در حالی كه پیشنهادات رقبا را پایین می آورد.”

سنا نیز به گوگل روی آورده است. در سپتامبر ، دون هریسون ، رئیس مشارکت های جهانی و توسعه شرکت های گوگل ، در برابر کمیته فرعی قضایی سنا شهادت داد. قانون گذاران دو طرف راهرو مدیر عامل مشاغل تبلیغات گسترده گوگل را سوزاندند.

سناتور امی کلوبوچار ، دموکرات در رده بندی کمیته فرعی ، گفت: “ما این دادرسی را نداریم زیرا گوگل موفق است.” “ما این را داریم زیرا حتی شرکت های موفق ، حتی شرکت های معروف و حتی شرکت های نوآور از قوانین این کشور ، از جمله قوانین ضد انحصاری ما پیروی می کنند.”

بعداً در جلسه دادرسی ، هریسون استدلال کرد که گوگل در تبلیغات دیجیتال مسلط نیست ، و به استناد رقبایی مانند فیس بوک و اسنپ چت اشاره کرد. Klobuchar پاسخ داد ، “من موافق نیستم.”

در مورد خارج از ایالات متحده چطور؟ اتحادیه اروپا چه کاری انجام داده است؟

مسائل ضد انحصاری گوگل فقط به ایالات متحده محدود نمی شود. سال گذشته ، غول جستجو با جریمه 1.7 میلیارد دلاری کمیسیون اروپا به دلیل “سوusing استفاده” از شیوه های تبلیغات آنلاین مورد ضرب و شتم قرار گرفت. کمیسیون گفت که گوگل با محدود کردن رقبای خود در تبلیغات در سایت های جستجوی شخص ثالث ، از سلطه خود استفاده کرده است.

دو سال پیش ، مدیر اتحادیه اروپا به دلیل اقدامات غیرمنصفانه تجارت در اطراف اندروید ، سیستم عامل تلفن همراه خود ، رکورد 5 میلیارد دلار به گوگل جریمه کرد. این تحقیق معاملات گوگل با سازندگان تلفن را متمرکز می کند و از آنها خواسته می شود برنامه ها و خدمات خاص Google را از قبل در تلفن های Android بارگیری کنند.


در حال پخش:
این را نگاه کن:

Google Pichai “ما از کسب و کارهای کوچک پول نمی دزدیم”


6:48



[ad_2]

منبع: shargh-khabar.ir