هیئت نظارت بر فیس بوک اولین مورد خود را فاش کرد


مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ در اکتبر 2019 شهادت داد.

گتی ایماژ

هیئت نظارت بر محتوای فیس بوک روز سه شنبه با انتخاب شش مورد از بیش از 20،000 مورد ارسال شده به نهاد مستقل از اواخر ماه اکتبر ، اولین لیست پرونده های خود را انتخاب کرد.

سه مورد شامل سخنان نفرت انگیز است که شبکه اجتماعی به عنوان بخشی از دستورالعمل های جامعه محدود می کند. پنج مورد از پرونده های قضایی توسط مصرف کنندگان مطرح شده در حالی که یکی از این پرونده ها توسط خود شرکت تشکیل شده است.

موارد شامل توییت های ارسال شده توسط نخست وزیر سابق مالزی این می تواند به عنوان ادعای خشونت علیه فرانسوی ها ، اعتراض به رفتار چین با مسلمانان اویغور و پستی در مورد سرطان پستان تفسیر شود که شامل تصاویری بود که شبکه اجتماعی آن را واضح می دانست. دادخواست طرح شده توسط فیس بوک شامل استفاده از هیدروکسی کلروکین، درمان ثابت نشده برای COVID-19.

هیئت مدیره در بیانیه ای گفت: “ما مواردی را كه دارای پتانسیل تأثیرگذاری بر بسیاری از كاربران در سراسر جهان هستند ، برای گفتمان عمومی بسیار مهم هستند یا س importantالات مهمی را در مورد سیاست های فیس بوك مطرح می كنند ، اولویت بندی می كنیم.” هر پرونده تا 8 دسامبر برای گفتگوی عمومی باز است.

انتخاب پرونده ها نقطه عطفی برای هیئت نظارت است که از مدت دو سال قبل در حال تأسیس است. هیئت مدیره می تواند تصمیمات فیس بوک را تأیید یا لغو کند و شبکه اجتماعی به تصمیمات خود ملزم خواهد بود. این شرکت سیستم جدیدی به نام یک ابزار مدیریت پرونده ساخته است که به اعضای هیئت مدیره در سراسر جهان امکان می دهد تا با حفظ امنیت اطلاعات شخصی مصرف کننده ، درخواست های تجدیدنظر را پیگیری کنند. شورای 20 نفره ، متشکل از قضات ، وکلا و روزنامه نگاران سابق ، برای تصمیم گیری در اکثر پرونده ها حداکثر 90 روز فرصت دارد. پرونده های سریع در مدت 30 روز بسته می شوند.

ادامه مطلب: در اینجا چگونگی شما می توانید شکایت کرد به هیئت نظارت جدید فیس بوک.

اولین شروع خیلی طول کشید. مدیر عامل فیس بوک ، مارک زاکربرگ ، این مفهوم را برای اولین بار در نوامبر 2018 پیشنهاد کرد. یک سال و نیم بعد اعضا نامگذاری شدند.


در حال پخش:
این را نگاه کن:

فیس بوک یک هیئت نظارت می گیرد


4:30

منتقدان فیس بوک که توسط روسیه در مبارزات انتخاباتی تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 مورد استفاده قرار گرفت ، می گویند مسئولیت خود را به اندازه کافی جدی نمی پذیرد. شرکت های رسانه های اجتماعی ، از جمله فیس بوک ، در حال حاضر تحت تحقیق در مورد دخالت در انتشار برخی اطلاعات هستند ، این یک داستان نیویورک پست است که اخیراً در مورد پسر جو بایدن رئیس جمهور منتخب تایید نشده است.

گروهی از منتقدان صوتی ، به نام هیئت نظارت واقعی فیس بوک ، شروع به بررسی دقیق تصمیمات و سیاست های تعدیل محتوای رسانه های اجتماعی کرده اند. هیئت نظارت بر سایه جلسات خود را در ملا public عام برگزار می کند تا همه بتوانند آن را تماشا کنند. بستر های نرم افزاری: Facebook Live.

آنچه در مورد هیئت نظارت فیس بوک باید بدانید در اینجا آمده است:

به نظر می رسد این توصیه مسئولیت زیادی را به همراه دارد. چه کاری می تواند انجام دهد؟

بیایید روشن باشیم: هیئت نظارت همان وظیفه ناظران محتوا را که تصمیم می گیرند آیا تک تک پست های فیس بوک از قوانین شبکه اجتماعی برخوردار هستند ، انجام نمی دهد. این شورا برای حمایت از “حق بیان آزاد” 2.7 میلیارد کاربر فیس بوک وجود دارد.

عملکرد شورا بسیار شبیه دادگاه است ، که تعجب آور نیست با توجه به اینکه یک استاد حقوق هاروارد این ایده را ارائه داده است. کاربرانی که احساس می کنند ناظران محتوا پست های خود را اشتباه حذف کرده اند می توانند برای نظر دوم با هیئت مدیره تماس بگیرند. اگر صفحه در سمت کاربر است ، فیس بوک باید پست را بازیابی کند. فیس بوک همچنین می تواند پرونده ها را به هیئت مدیره ببرد.

هیئت نظارت همچنین می تواند پیشنهادهایی را برای تغییر در سیاست های فیس بوک ارائه دهد. با گذشت زمان ، این توصیه ها ممکن است روی آنچه کاربران اجازه ارسال دارند را تحت تأثیر قرار دهند ، این امر ممکن است تعدیل محتوا را تسهیل کند.

چرا فیس بوک اصلاً به یک هیئت نظارت احتیاج دارد؟

فیس بوک تقریباً به دلیل هر تصمیمی که می گیرد مورد انتقاد همه قرار می گیرد. محافظه کاران می گویند این شرکت – و سایر مناطق سیلیکون ولی – در برابر دیدگاه های آنها مغرضانه عمل می کنند. آنها به ممنوعیت تحریک کنندگان جناح راست الکس جونز و میلو جانوپولوس برای حمایت از پرونده آنها اشاره می کنند.

این شبکه اجتماعی همچنین علاقه زیادی به ترقی خواهان ندارد. آنها شکایت دارند که فیس بوک به یک باتلاق سمی از کلمات نژادپرستانه ، جنسیتی و گمراه کننده تبدیل شده است. در ماه ژوئیه ، برخی از گروه های مترقی با ابراز نگرانی ، از شرکت ها خواستند که در فیس بوک تبلیغ نکنند و تحریم را با هشتگ #StopHateForProfit ارسال کنند.

هیئت نظارت می تواند به فیس بوک کمک کند تا با این شکایات مقابله کند ، در حالی که به استانداردهای رسانه های اجتماعی جامعه ، یک قانون رفتاری که گفتار نفرت ، برهنگی کودک و بسیاری از محتوای توهین آمیز را ممنوع می کند ، اعتقاد دارد. با اجازه دادن به یک هیئت مدیره مستقل برای راهنمایی تصمیم گیری در مورد این محتوا ، فیس بوک امیدوار است که بتواند یک برنامه سازگارتر از قوانین خود را که در گذشته شکایات خودسرانه ایجاد کرده بود ، توسعه دهد.

یک مثال: حذف فیس بوک از یک عکس نمادین از جنگ ویتنام در سال 2016 ، که یک دختر برهنه را نشان می دهد که با ناپالم از حمله حمله می کند. این شرکت با بیان اینکه تصویر برنده جایزه پولیتزر قوانین برهنگی کودکان را نقض می کند ، از این حذف دفاع کرد. اندکی بعد ، وی با افزایش انتقادات جهانی ، تصمیم خود را لغو کرد و باعث شد چریل سندبرگ ، مدیر عامل ، از نخست وزیر نروژ عذرخواهی کند.

دریافت کردم. اما چرا فیس بوک باید یک سازمان مستقل ایجاد کند؟

هیچ رازی نیست که فیس بوک با اعتماد مشکلی دارد. نهادهای نظارتی ، سیاستمداران و مردم این سوال را دارند که آیا تصمیماتی که این شرکت می گیرد در خدمت مصرف کنندگان است یا به خود او. این شرکت معتقد است که استقلال هیئت مدیره از فیس بوک باید به مردم اطمینان دهد که تصمیمات آن در قلب اوضاع گرفته می شود ، نه بر اساس منافع شرکت.

خوب بنابراین چه کسی فیس بوک را برای حضور در این هیئت انتخاب کرده است؟

در اوایل سال جاری ، فیس بوک 20 عضو برتر هیئت مدیره را معرفی کرد ، هیئتی شامل قضات سابق و وکلای فعلی و همچنین اساتید و روزنامه نگاران. همچنین شامل نخست وزیر سابق و برنده جایزه نوبل صلح می شود. این هیئت مدیره در نهایت می تواند به 40 نفر افزایش یابد.

شبکه اجتماعی گروه متنوعی را انتخاب کرد. این اعضا نزدیک به 30 کشور زندگی کرده اند و تقریباً به همان تعداد زبان صحبت می کنند. حدود یک چهارم از ایالات متحده و کانادا می آیند.

در طی این اعلامیه ، هلی تورنینگ-اشمید ، که از سال 2011 تا 2015 نخست وزیر دانمارک بود ، گفت که یکی از بزرگترین مزایای هیئت مدیره حذف بخشی از مسئولیت تعدیل مطالب از خود فیس بوک است. در واقع ، وی گفت ، تصمیم گیری بیش از حد متمرکز است.

وی گفت: “رسانه های اجتماعی می توانند سخنان نفرت ، فریب و آسیب را گسترش دهند.” “و تا کنون ، برخی از سخت ترین تصمیمات در مورد محتوا توسط فیس بوک گرفته شده است ، و در نهایت می تواند توسط مارک زاکربرگ گفته شود.”

خدمات هیئت مدیره یک کار نیمه وقت است که اعضای آن از طریق اعتماد چند میلیون دلاری پرداخت می شوند. اعضای هیئت مدیره برای مدت سه سال خدمت می کنند. شورا حق انتخاب اعضای آینده را خواهد داشت. این پرونده ها را در یک پنل متشکل از 5 عضو که به طور تصادفی انتخاب شده اند ، بررسی می کند.

یک دقیقه صبر کن. فیس بوک در هیئت مدیره پول پرداخت می کند؟ آیا او واقعاً مستقل است؟

اگر شک دارید ، شما را می شنویم. فیس بوک شهرت زیادی در شفافیت ندارد.

با این حال ، هیئت منشور جزئیات تلاش فیس بوک برای اطمینان از استقلال هیئت مدیره را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، هیئت مدیره زیرمجموعه فیس بوک نیست. این یک نهاد جداگانه با مقر و کارکنان خاص خود است. وب سایت خود را (اگر انگلیسی های آمریکایی و انگلیسی را جداگانه حساب کنید) به 18 وب سایت اختصاصی خود اختصاص می دهد حساب توییتر.

هنوز هم که صحبت از پول می شود ، بودجه هیئت مدیره به طور غیرمستقیم و توسط فیس بوک از طریق اعتماد تأمین می شود. فیس بوک اعتبار 130 میلیون دلاری را تأمین می کند ، مبلغی که به گفته وی چندین سال هزینه را تأمین خواهد کرد.

فیس بوک می گوید حتی اگر مخالف باشد ، به تصمیمات هیئت مدیره پایبند خواهد بود. (شبکه اجتماعی می گوید تنها موارد استثنا تصمیماتی است که باعث مجبور شدن به قانون شکنی شود ، البته بعید است با توجه به مبانی قانونی بسیاری از اعضای هیئت مدیره).

هیئت مدیره همچنین سعی خواهد کرد مسئولیت فیس بوک را با انتشار یک گزارش سالانه که شامل نمای کلی اقدامات فیس بوک در نتیجه تصمیمات آن است ، حفظ کند.

تورنینگ-اشمیت گفت: “این برای Facebook بسیار شرم آور خواهد بود ،” اگر آنها زنده نمانند تا پایان این معامله را ببینند.




منبع: shargh-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>