هیدرولیک چیست و توسعه و گسترش آن چه زمانی آغاز شد؟ کیفیت به نسبت پایینتر از پژو ۲۰۶، مشکلات فنی، طراحی بی آلایش و قدیمی و مواقعی از همین دست موجب شد همچنان عده بخش اعظمی طرفدار ۲۰۶ صندوقدار بمانند و خرید خودرویی زیرا تندر ۹۰ را به رانا ترجیح بدهند. در صورتی که قصد خرید کردن ماشین رانا را دارید و پادکست بالا را گوش نداده اید مسلما گوش بدهید … شیر هیدرولیک باید بتواند مقادیر متعددی از فشار سیال را تحمل کند، چون طبیعت بسیاری از سیستمهای هیدرولیک همین هست که با فشار ۳۰۰۰psi و یا فراتر از آن هستند. بخش اعظمی از کارشناسان پیش بینی می نمایند این سیستم انتقال توان در ماشین های آتی استاندارد شود و گیربکس های قدیمی به فراموشی سپرده خواهند شد. امروزه پیروز کارهای هیدرولیک بوسیله هیدرولیک سیستم بسته انجام می شود. در خطوط بسته همین ارتقا حجم می تواند موجب ارتقا تحمیلی فشار شود. موردی که خویش می تواند در حالت ایدهآل اساسی برداشتن فشار پمپ هیدرولیک از سیستم پیشرانشی توان خروجی موتور را تا ۵ اسب بخار افزایش بدهد. در این سیستم انتقال نیرو از 2 کلاچ جداگانه برای دنده های زوج و شخص به کارگیری می شود. این سیستم را به صورت دو گیربکس دستی یا این که منوئال (با کلاچ های جداگانه) که در یک محفظه قرار گرفته اند و حساس هم فعالیت می کنند توصیف کرد. همین نیز یک شاهکار فنی می باشد و هم به به عبارتی اندازهای هیجانانگیز هست که یک فراری باید باشد. شیر اطمینان فشار سیستم به مقدار تنظیمی، مسیر عبور جریان به مخزن را گشوده نموده و حداکثر سطح فشار در مدار را شیر فشار شکن هیدرولیک محدود می نماید. سیستم کلاچ دوبل همانطور که گفته شد در واقعیت عمل دو گیربکس دستی را در یک گیربکس انجام می فشار شکن روغن هیدرولیک دهد. یک سیستم کلاچ دوبل مثل سیستم سنتی نیرو را مننتقل نمی کند، در عوض از دو کلاچ خیس تعدادی ورقه ای که در حمام روغن قرار دارا هستند استعمال می کند.اولین ساخت انبوه ماشینهای اصلی کلاچ دوبل در خودری فولکس واگن گلف MK4 R32 انجام پذیرفت.

ایندکسر