و عمود بر جهت حرکت پیستون تولید شده و محل قرار گیری گژن پین است. در واقع میزان زیادی از گازهای احتراق به محل اتصال میل لنگ می روند و روغن زیادی هم به محیط احتراق منش پیدا می کند. علاوه بر این اجزا، قطعاتی نظیر میله الصاقی، میله پن هارد، بازوی کنترل، بازوی خمیده، بازوی دنبالهدار، بازوی پیتمن، بازوی امر اکسل و شاه پین نیز در بعضا از خودروها بهعنوان اجزای سیستم پیستون ایران تعلیق وجود دارد. همین بخش محدب همان چکیده می باشد که در سیستم تعلیق خودرو ضربه را به خویش جذب میکند. این شمشها از تسمههای فلزی بهصورت محدب ساخته شده است. یک سر این فنرها به بدنه خودرو و سر دیگر اصلی یک اتصال جناغی به چرخهای خودرو وصل میشود. پیستونها به صورت یک استوانه توخالی هستند که یک سر آنان بسته و سر دیگرشان باز میباشد که از شیوه همین سر و به وسیله شاتون به میل لنگ متصل می شود اما غالبا قطر پیستون در سر باز آن اکثر است. زمانی این ایراد پیش آمده از بزرگی سر شاتون باشد می بایست بیرینگهای میل لنگ و بخشهای نشت بندی کننده را نیز تعویض کرد. درصورت کار نکردن هرمورد از این اجزا، نهتنها کار سیستم تعلیق اهمیت مشکل روبهرو خواهد شد، بلکه ممکن است فرمانپذیری و هندلینگ اتومبیل هم تحتتأثیر قرار بگیرد که عاقبت آن گونه های در سیستم ایمنی اتومبیل خواهد نیز خواهد بود. اجزای سیستم تعلیق خودرو چیست؟ سیستم تعلیق خودرو اهمیت اجزای متفاوتی می باشد که هرکدام اهمیت بر عهده گرفتن بخشی از کار، کارایی سیستم تعلیق را خوبتر خواهد کرد. در اتومبیل های جدید، سیستم تعلیق علاوه بر مواردی که گفتیم، مهم کارایی درست خود سبب ساز زیاد شدن قدمت قطعات ماشین نیز میشود. در اینجا بخش اعظم به باز‌نگری وب تارنما قیمت رینگ و پیستون تیوفایو.

ایندکسر