[ad_1]

google-hq-sede-mountain-view.jpg

مدیر عامل گوگل ، سوندار پیچای ، قبل از کنگره شهادت داد.

گتی ایماژ

تقریباً دقیقاً یک سال پیش ، لری پیج و سرگئی برین ، بنیانگذاران گوگل ، برخی اخبار مربوط به بمب را منتشر کردند. پس از بیش از 20 سال ، این دو نفر از مدیریت شرکت بازنشسته شدند. Sundar Pichai در آینده مسئولیت الفبای اصلی گوگل را بر عهده خواهد گرفت.

Pichai که پیش از این بزرگترین واحد این مجمع را اداره می کرد ، در نبردهایی که زندگی شرکت ها را رقم زد ، تجربه داشت. مدیر عامل خاموش درگیر اعتراض کارمندان به دلیل فعالیت گوگل در چین و رسیدگی به اتهامات سو sexual رفتار جنسی علیه مدیران ارشد بود. پیامدهای این سایش کار تا به امروز ادامه دارد.

با این حال ، سال 2020 جنگهای بیشتری را در دفتر Pichai به وجود خواهد آورد. تنش ها با واشنگتن سالهاست که در حال افزایش است. گوگل اکنون با گرمای بیشتری از سوی قانونگذاران و نهادهای نظارتی روبرو شده است ، که به طور فزاینده ای از قدرت و نفوذ آن ناراحت بودند.

سال آینده در دولت گوگل ، که نبرد خود را با غول فناوری افزایش داده است ، در Google به یاد می ماند. نگرانی های طولانی مدت ضد انحصاری در یک دادخواست یک نسل که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده تنظیم شده است ، ترکیب شده است. قانون گذاران این شرکت را به دلیل عدم انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات در یوتیوب ، دست ویدیویی گوگل ، حلقه زدند. بی سابقه پاندمی آنها تخریب هایی ایجاد کردند که از همه جهات خشم را به خود جلب می کرد. پیچای را به واشنگتن فرا خواندند.

در اینجا نگاهی می اندازیم به بزرگترین چالش های گوگل در سال جاری.

یک مورد برجسته ضد انحصاری

بزرگترین بحران گوگل در تاریخ اخیر در ماه اکتبر رخ داد. پس از تحقیقی که بیش از یک سال به طول انجامید ، DOJ یک دادخواست ضد انحصاری قابل توجهی علیه این شرکت به اتهام انحصار در جستجو و تبلیغات در جستجو ارائه داد.

در این دادخواست ادعا شده است که گوگل با معامله با سازندگان تلفن مانند اپل و سامسونگ قانون ضد انحصارطلبی را نقض کرد تا موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های آنها باشد ، اقدامی که رقبا را از این قاعده مستثنی کرد. گوگل همچنین متهم شده است که از سلطه سیستم عامل اندروید خود برای تحت فشار قرار دادن تولیدکنندگان دستگاه برای بارگیری برنامه های خود در تلفن های مجهز به نرم افزار ، سو استفاده کرده است.

گوگل انجام رفتارهای ضد رقابتی را انکار کرده است. این گزارش می گوید پرونده DOJ “بسیار ناقص” است.

گوگل در مواجهه با واکنش ضد انحصاری واشنگتن تنها نیست. در ماه ژوئیه ، پیچای در جلسه استماع در زیر کمیته فرعی کمیته قضایی پارلمان ، به همراه مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ ، مدیر عامل آمازون جف بزوس و مدیر عامل شرکت اپل تیم کوک شرکت کرد. با این حال ، بیشتر حملات به سمت پیچای شلیک شد که در مقابل کوره خشک کردن جمهوری خواهان و دموکرات ها مقاومت کرد. گرمای جذب شده Pichai توجه سایر رهبران فناوری را به خود جلب کرد. بزوس ، ثروتمندترین مرد جهان ، گاهی کسل به نظر می رسید و هنگام صرف صبحانه جلوی دوربین گرفتار می شود.

مشکلات ضد انحصاری گوگل تا پایان سال افزایش نخواهد یافت. گروهی از هفت کشور قصد دارند در ماه جاری شکایت دیگری را علیه Google تشکیل دهند. انتظار می رود این پرونده با پرونده دولت فدرال تلفیق شود.

اطلاعات غلط انتخاباتی فراوان است

انتخابات 2016 با دخالت روسیه مخدوش شد زیرا نمایندگان از سیستم عامل های اصلی فناوری برای ایجاد اختلاف در بین رای دهندگان بهره برداری کردند. در نتیجه ، گوگل و همتایان آن ، فیس بوک و توییتر ، در غرفه واشنگتن بودند.

با انتخابات بعدی پرمخاطب امسال ، شرکت های فناوری مشتاق بودند که آماده بودن خود را ثابت کنند. یک بازی YouTube که ماه ها برنامه ریزی شده و برچسب های بررسی واقعیت را برای مقابله با اطلاعات غلط درباره ارسال نامه های رای گیری یا نتایج جعلی انتخابات معرفی می کند.

هنوز اطلاعات غلط در سایت رونق دارد. در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر ، یوتیوب به دلیل امتناع از بارگیری فیلم های منتشر شده توسط One America News ، یک سازمان خبری راست افراطی ، مورد انتقاد قرار گرفت. این ویدئوها به دروغ پیروزی رئیس جمهور دونالد ترامپ را اعلام کردند و بی اساس ادعا کردند که مخالفان مسابقه را تقلب کرده اند. YouTube از درآمدزایی ویدیوها جلوگیری کرده و آنها را با هشدار “ممکن است نتایج نهایی نباشد” ضرب و شتم می کند. این برچسب همچنین با تمام نتایج جستجو و ویدیوهای مربوط به انتخابات نشان داده شده است.

این شرکت ساعتهای قبل از بسته شدن رای گیری در سراسر کشور ، پخش مستقیم نتایج تلویزیونی جعلی را رها کرد ، اما قبل از اینکه هزاران فیلم را تماشا کنند.

قانون گذاران خوشحال نبودند. دموکرات های مجلس سنا در نامه ای به سوزان ووچیچ ، مدیرعامل YouTube نگرانی خود را در مورد تأثیر اخبار جعلی طراحی شده برای مشروعیت بخشیدن به پیروزی رئیس جمهور منتخب جو بایدن اعلام کردند. سناتورها همچنین اظهار داشتند که آنها نگرانند که اطلاعات نادرست ممکن است در انتخابات دور دوم گرجستان داشته باشد ، که تصمیم می گیرد کدام حزب سنا را کنترل کند.

گیجی از ویروس کرونا

بحران COVID-19 همچنین در حال آزمایش رابطه گوگل با واشنگتن است.

وقتی همه گیری در ماه مارس به طول انجامید ، اولین ارتباط عمومی بین گوگل و دولت ترامپ منجر به سردرگمی شد. ترامپ در کاخ سفید برای اعلام بیماری همه گیر به عنوان وضعیت اضطراری ملی گفت که گوگل در حال کار با یک وب سایت برای ارائه اطلاعات به مردم در مورد آزمایش ویروس کرونا است.

با تعجب ، گوگل و مقامات دولتی سعی کردند پروژه و دامنه آن را روشن کنند. به نظر می رسد که به راستی ، خواهر یا برادر شرکتی گوگل با تمرکز بر علوم بهداشتی و زندگی ، وب سایت را برای ارائه ابزارهای غربالگری آنلاین برای آزمایش طراحی کرده اند. در ابتدا ، این وب سایت فقط در منطقه خلیج سانفرانسیسکو که Google در آن واقع شده است تمرکز خواهد کرد.

از زمان راه اندازی سایت ، دموکراتها در سنا – از جمله معاون رئیس جمهور فعلی کامالا هریس – نگران پیامدهای محرمانه بودن این پروژه هستند. قانونگذاران در مورد انطباق وب سایت با قانون قابلیت حمل و پاسخگویی بیمه درمانی یا HIPAA ، قانون فدرال حاکم بر امنیت و محرمانه بودن برخی اطلاعات پزشکی ، ابراز نگرانی کرده اند. سناتورها همچنین وب سایت را به چالش کشیدند ، که به حساب Google برای انجام تشخیص غربالگری نیاز داشت ، این مورد مورد توجه طرفداران حریم خصوصی نیز قرار گرفت.

Google ابزارهایی را برای تلاش برای کمک به مردم در زمینه شیوع بیماری منتشر کرده است ، از جمله نرم افزار ردیابی تماس و ویژگی های نقشه برداری COVID-19. با این حال ، این شرکت تلاش کرده است تا از طریق فیلم ها به انتشار اطلاعات غلط در مورد ویروس کمک کند. در ماه مه ، آدام شیف ، دموکرات مستقر در کالیفرنیا با ارسال نامه به گوگل و یوتیوب ، از سیستم عامل ها خواست تا در صورت داشتن اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا ، مانند نظریه های توطئه که ویروس را به برج های 5G متصل می کند ، به کاربران هشدار دهند ، حتی اگر محتوا از آن زمان بارگیری شده باشد.

روش اصلی YouTube برای مبارزه با اطلاعات نادرست افزودن برچسب های بررسی واقعیت است که منجر به منابع رسمی می شود ، مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده. این شرکت در اوایل بیماری همه گیر برچسب COVID-19 را منتشر کرد و ماه گذشته برچسب واکسن دیگری اضافه کرد.

[ad_2]

منبع: shargh-khabar.ir

ایندکسر