[ad_1]

زمانی در آینده نزدیک ، اپل معرفی خواهد کرد هدفون واقعیت افزوده یا ترکیبی. اپل هنوز در مورد کلاه بحث نکرده است. اما واقعیت افزوده برای آیفون زنده و خوب است – و فقط بهتر می شود. در اپل سنسور عمق لیدار (موجود در آیفون 12 پرو و جدیدترین iPad ها) ، همراه با آنها قابلیت های پیشرفته اسکن سه بعدی، از بسیاری جهات مانند ستون فقرات هدفون اپل احساس می شود.

اپل سفر AR خود را در سال 2017 آغاز کرد و با سر و صدای زیادی به پا کرد مبلمان مجازی ایکیا و واقع بینانه به بیرون از منزل نگاه می کند Pokemon Go Battles. امسال در گوشه و کنار خیابان ایستاده بودم اسکن هیدرانت آتش با اپل جدید آیفون 12 پرو. من فضای داخلی خانه ام را نقشه برداری کردم. رودخانه های گدازه را در کف خود مرور کردم.

فیس بوک، مایکروسافت و پرش جادویی در حال حاضر به بررسی عینک و عینکی می پردازند که هدف آنها تلفیق مجازی و واقعی با است هدفون بیشتری در آینده ارائه می شود با استفاده از تراشه های کوالکام. اما به گفته مایک راکول ، رئیس AR اپل و الساندرا مک گینیس ، مدیر ارشد محصولات AR ، در حال حاضر ماموریت AR اپل این است که از دستگاهی که قبلاً در جیب دارید بهترین استفاده را بکنید. لایه بندی AR با موقعیت های واقعی و به طور خودکار تجربه های پاپ آپضمن ایجاد ابزارهای خلاقانه و توسعه فناوری های کمکی بر اساس قابلیت های AR ، می تواند به بزرگترین کاربرد کشنده در طولانی مدت تبدیل شود.

راکول گفت: “AR پتانسیل زیادی برای مفید بودن در زندگی افراد با دستگاههایی که امروز وجود دارد و دستگاههایی که ممکن است فردا وجود داشته باشد ، دارد اما ما باید از موفقیت آن اطمینان حاصل کنیم.” “برای ما ، بهترین راه برای این کار فعال سازی اکوسیستم دستگاه هایمان است تا مکانی سالم و سودآور برای افراد باشد تا بتوانند وقت و تلاش خود را بگذارند.”

راکول و مک گینیس همچنین با من در مورد اینکه الان با سه سال قبل چه تفاوتی دارد صحبت کردند و اینکه چرا تلفن ها در مورد بعدی اهمیت زیادی دارند.

p1002916-3

پاتریک هلند / CNET

اپلیکیشن AR Killing اپل: تلفنی که از قبل دارید

هدفون واقعیت مجازی دوست دارد Oculus Quest 2اگرچه کیفیت آنها دائماً در حال بهبود است ، اما هنوز هم در مقایسه با تلفن ها توسط بسیاری از افراد استفاده نمی شود. “هیچ کس در واقع در مورد تعداد صحبت نمی کند” هدست های VR فروخته شده ، به جز سونی که 5 میلیون فروش داشته است هدفون VR PlayStation انشل ساگ ، تحلیلگر ارشد تراشه های مصرف کننده از Moor Insights ، تاکنون می گوید ، اگرچه “یک فرصت خوب وجود دارد [the Quest 2] می تواند 5-6 میلیون هدفون فروخته شده در سال اول داشته باشد. “اما حتی در آن صورت ، این هدست های VR از برنامه هایی استفاده می کنند که معمولاً احساس می شود از تلفن ها و رایانه هایی که ما هر روز استفاده می کنیم ، حذف می شوند. هدست های AR هنوز حتی به فاصله قابل توجهی حتی سال ها بعد وجود ندارند. پرش جادویی و مایکروسافت هولولنز نویدبخش آینده ای نزدیک برای واقعیت آمیخته است.

راکول گفت: “این یک جاده کاملاً دشوار برای توسعه دهندگان فقط VR بود که سعی در استفاده از AR داشتند.” “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم [devices] “در همین حال ، تعداد بسیار زیادی آیفون و آیپد با AR از سال 2017 صدها میلیون فعال شده است.” حتی اگر فقط درصد نسبتاً کمی تقاضای تجدیدنظر کنید ، باز هم این رقم بسیار زیادی است. “

اپل می گوید که در حال حاضر 10 هزار برنامه مجهز به AR برای 7000 توسعه دهنده دارد که بسیاری از آنها به خرید یا بهبود خانه به عنوان راهی برای قرار دادن AR در خانه متمرکز هستند. عملی بودن دقیقاً همان چیزی است که اپل در حال حاضر قویتر به نظر می رسد. راکول می گوید: “ما می خواستیم بستر و اکوسیستمی را برای توسعه دهندگان فراهم کنیم که بتوانند از این طریق امرار معاش کنند.”

در حالی که پاندمی کووید 19 تجارت فیزیکی را متوقف کرده و سفر اکثر مردم را با کندی انجام می دهد ، خرید در خانه با ابزار AR بخش اصلی تمرکز اپل در حال حاضر است. به همین ترتیب ، گوگل و مایکروسافت به دنبال روش هایی برای دیدن مواردی هستند که ممکن است بخواهید با استفاده از تلفن در خانه به صورت سه بعدی خریداری کنید تلفن مبتنی بر ابزارهای ARاپل به مرورگر Safari خود می پیوندد فعال کردن خرید pop-up AR شبیه لوازم یدکی برای خرید است.


Now playing:
Watch this:

Our in-depth review of the iPhone 12 and 12 Pro



13:48

“Home Depot’s found that people are two to three times more likely to convert when they view a product in AR than others that don’t,” McGinnis points out, citing numbers from Shopify and Build.com that show a greater likelihood to buy (94%) and a 22% lower rate of returns.

App developers including Adobe, which makes the AR creative app Aero for Apple’s iOS, seem to see phone-based AR the same way. “Headsets are on our roadmap, None of them has reached the critical mass that makes sense for us to deploy,” Adobe’s head of AR, Stefano Corrazza, says as to why the company hasn’t explored headset creative tools beyond acquiring Medium from Oculus: “Until we have an Apple or Google putting something out there in broad scale, it doesn’t make a lot of sense for us to push it out.” 

In the meantime, smartphones like the new $999 iPhone 12 Pro can be primary creative tools, building up to headsets down the road. “Even with a headset, the phone will be where all the computation happens,” Corrazza says. “And you can stream to the glasses potentially.”

That’s the same model Qualcomm is already building on for future AR/VR devices, too, but it could take years. In the meantime, there are phones. “It’s going to be the primary device for a while for consuming,” Corrazza says of the iPhone 12 Pro, “but also for scanning and 3D content, it’s a very powerful machine.” Adobe doesn’t use 3D scanning tools on Aero yet, but may be exploring ways to incorporate those features down the road.

Lidar as a step towards AR as a creative tool

Apple’s first steps in AR, alongside the iPhone 8, just recognized floors using the phone’s motion sensors, gyros and built-in camera. Then it recognized walls and people. Lidar-enabled iPhones and iPads, which invisibly spray an array of infrared lasers from a small black circle near the rear cameras, go a significant step further by quickly meshing (mapping in 3D) a room’s full dimensions. That also includes 3D objects and people in the space. It’s an evolution of the type of tech that Google explored years ago with a line of depth-sensing Tango phones, but on a more advanced and widespread scale. Many early lidar-enabled apps like Polycam, 3D Scanner and Record 3D are very creative and 3D capture-focused, a big shift from the dinosaur-conjuring, game-playing AR apps back in 2017.

“That’s part of the reason why we put this scanner on the device. We felt like it was a key technology that could open up an explosion of 3D assets that can be used for all kinds of things,” Rockwell says. “It also opens the possibility of being able to start to scan environments in a way, and be able to make it easier to create 3D objects.”

One of the largest repositories of 3D objects on the internet, Sketchfab, is already seeing an uptick despite years of previous explorations in 3D scanning before this. Sketchfab just hit 4 million subscribers and had its first profitable month since the service began in 2012.

But as Sketchfab’s CEO Alban Denoyel says, he’s been through previous times where he expected a boom in 3D objects. When VR headsets debuted in 2016 along with a couple of Google 3D-scanning Tango phones, there was a lot of hype. The market adoption didn’t happen, though, leading to what Denoyel calls a “VR winter.” It might finally be picking up now.

Snapchat is already exploring using lidar for AR effects that can put virtual things into the real world, and even has larger-scale experiments scanning whole city blocks. “We look at depth as very foundational,” Snapchat’s VP of the Camera Platform Eitan Pilipski says. 

Even with these possibilities, though, I find that learning to use these new tools can be daunting. Apple’s own AR-creation tool, Reality Composer, and Adobe’s 3D AR creative toolkit, Aero, are not necessarily apps you’ll instantly download right away, and I still find them to be apps I avoid. The 3D-scanning apps I’ve tried so far are fascinating, but also experimental, and not always intuitive. Apple’s largely put the world of 3D-scanning apps into developers’ hands, while Apple’s everyday core iOS tools don’t incorporate these features much at all.

Apple’s iOS-wide support for 3D objects does suggest a way that 3D things could eventually be shared like PDFs or photos. But in some ways, the creative tools for this future don’t fully exist yet.

The possibilities for photography could also be amazing, and Apple’s own Camera app uses the iPhone 12 Pro’s lidar to improve focus for night photos and portraits. But Apple doesn’t incorporate AR into its camera app or allow for any 3D scanning yet. Those ideas are left to developers to explore. Some apps, like DSLR Camera, already use the iPhone’s lidar to create custom layers of 3D information on top of photo data, layering text in 3D into photos. 

“The app is able to calculate the segmentation between the person and the background object,” says Fulvio Scichilone, the creator of DSLR Camera. “The future plan for the AR portrait … is to move, with the gyroscope or your finger, the frame of the picture.”

people-detection-ios-lidar

People Detection recognizes people and measures distance, using AR tech. 


Scott Stein/CNET

Augmented reality as extended senses, and an accessibility tool

Apple sees the killer app of AR being discoverability, but there’s another huge opportunity arriving for accessibility. AR can literally extend one’s senses. In the audio realm, Apple already uses AirPods as hearing aids, and Facebook is exploring spatial audio for assistive hearing as well.

The same could come for assisting sight. Future vision-assistive products like Mojo Lens’ promised augmented contact lenses are aiming to be helpful tools for the vision-impaired. Apple could be taking a similar path with how AR on the iPhone, and future devices, work as assistive tools. Already, a new people-detection feature in iOS 14.2 uses Apple’s AR and lidar to recognize distances from people, and uses that for vision assistance on new iPhones. 

That could just be the beginning. “There’s a lot more we can do, especially related to our understanding of the environment that is around us,” Rockwell says. “We can recognize people, but if you think about what a human being can understand about an environment, there’s no reason that in the fullness of time a device can’t have that level of understanding, too, and provide that to developers.”

“We’ll be working together with the blind and partially sighted communities to improve specifically on the people-detection side,” adds McGinnis.

alicjakwade-allatanytime-02.png

A location-based AR art exhibition by Alicja Kwade in Acute Art.


Alicja Kwade/Acute Art

AR’s future killer app: Being instant

Even though I cover AR all the time, I admit I forget to look for new AR apps when I use an iPhone or iPad in my daily life. Discovering what’s new in the virtual world while I’m busy in the real one isn’t a seamless process.

Rockwell sees the future of iPhone AR not as apps, but as quick-glance moments. “Something that you’re dipping in and out of three, four, five, six times a day to do various things, and they’re lightweight experiences,” he explains. “The killer app is really that it’s going to be used in a kind of regular basis all the time in these little ways that help you to do the things that you do today, that make them easier and faster.”

The road to that involves App Clips, Apple’s new way of having small micro-apps in iOS 14 that emerge on an iPhone without needing to download anything. App Clips can be triggered by NFC tags or scannable codes placed in the real world. I could scan or tap, and suddenly bring up AR related to the place I’m in, such as a virtual menu or a museum exhibit brought to life.

It also involves Apple’s mapping efforts. Apple’s new Location Anchors mean virtual AR objects can exist in real-life locations — imagine seeing a virtual piece of art in Times Square — shared by multiple people at the same time. 

“If it’s in one of the areas that we have high-res mapping, which is quite a lot in the US … if it’s within one meter, you can place an experience,” Rockwell says of Location Anchors, promising a better-than-GPS level of location-specific accuracy. Meanwhile, App Clips, which are triggered by particular QR codes or anchors in the real world, “can be down to centimeters of accuracy.”

Both of these are still a work in progress for Apple’s AR efforts: In a year of pandemic-induced isolation, it may be less likely that people have been in public places or in stores or museums where this type of location-based AR tech could emerge. But Apple sees them as crucial for people using AR on a daily basis. 

“We knew we had to solve those problems in order for AR to become a mainstream experience — I think we really are quite on the cusp of that for folks to have AR become something that is more a part of their everyday life,” Rockwell says.

“My perception is that App Clips and Anchors will make a massive difference,” Acute Art CEO Jacob De Geer says. Acute Art is an app that already hosts AR exhibits in real-world locations, but one of the current challenges to people finding this art is knowing it’s there. “The main issue, not just in AR but everything in tech now is, ‘Hey, how do you get people to download your app?'”

Another challenge to AR is — really, it’s not any one thing. Is it 3D art? Is it a series of tools to spatially scan the world and sense everything better? In that way, maybe AR is invisible. Maybe it’s a similar philosophy to how Google sees AR as a world-scanning tool.

“Often we hear people are using AR [apps] مک گوینس با اشاره به ابزارهای محبوب آیفون مانند واربی ​​پارکر گفت: آزمایش فوری عینک با امکان AR. “با گسترش بیشتر ، مهم نیست که می دانید AR است یا نه. مهم این است که شما یک تجربه شگفت انگیز در دستگاه خود داشته باشید.”

اکنون بنیان آینده در حال ایجاد است

ترکیب اسکن سه بعدی مبتنی بر لیدر اپل ، ابزارهای AR با قابلیت افزایش فزاینده اپل برای تجسم واقعی ، به علاوه AirPod Pro معرفی صدای فضاییکه می تواند مواردی را که به آنها گوش می دهید به صورت حرکت سه بعدی درآورد و تصور هدفون های آینده Apple AR کار سختی نیست.

اپل در این مورد توضیحی نمی دهد. اما در این میان ، این شرکت در تلاش است تا توسعه دهندگان را به استفاده از برنامه های AR آماده ترغیب کند. و اینکه آیا هدفون به زودی عرضه می شود ، آیفون و آی پد با فضای بیشتر تلفن ها را با قابلیت های خاص خود به اسکنر تبدیل می کند. یا شاید حتی برای رباتیک یا به عنوان دوربین هایی با دید کامپیوتر در مکان های غیر منتظره.

راکول می گوید: “این چیزها در ابتدا ظریف هستند و شما باید همه عناصر را در آن داشته باشید ، همه این مواد برای موفقیت”.

وی افزود: “طی چند سال ، این یکی از مواردی خواهد بود که به نظر نمی رسد بدون اینترنت به یاد بیاورید ، دقیقاً مانند اینترنت.” “شما احساس خواهید کرد ، وای ، من به طور منظم از این استفاده می کنم … این فقط در زندگی ما ادغام خواهد شد.”



[ad_2]

منبع: shargh-khabar.ir

ایندکسر