[ad_1]

اعتراض رانندگان اوبر

در چند سال گذشته ، رانندگان چندین اعتراض در مقابل مقر اوبر در سانفرانسیسکو برگزار کرده و خواستار طبقه بندی آنها به عنوان کارمند شده اند.

جیمز مارتین / CNET

یادداشت ویراستار: چهار هفته پس از انتشار داستان ، آلیس هافمن استعفای خود را به عنوان رئیس بخش NAACP در کالیفرنیا اعلام کرد که از اول دسامبر اجرا می شود. این خبر روز جمعه توسط لس آنجلس تایمز گزارش شد ، که می گوید هافمن 84 ساله مشکلات سلامتی را دلیل عزیمت خود ذکر کرده است. این روزنامه خاطرنشان می کند که هافمن از سال 1999 این سمت را به عهده داشته است.

اوبر و لیفت در تلاشند 200 میلیون دلار برای پیروزی در یک کمپین اندازه گیری آرا که برای نگه داشتن کارگران در کنسرت های طبقه بندی شده به عنوان مجریان مستقل در کالیفرنیا طراحی شده است. آنها ایمیل ، ایمیل ، پیام کوتاه و اطلاعیه مطبوعاتی و تبلیغات حذف شده. یکی از مباحث زیادی که با آن روبرو شدند این بود که “جوامع رنگی از Prop 22 پشتیبانی می کنند.”

کمپین “بله برای پیشنهاد 22” حتی از آلیس هافمن ، رهبر برجسته سیاه پوستان و رئیس انجمن ملی پیشرفت افراد رنگی ، تأیید شد.

یک تبلیغ تبلیغاتی در فیس بوک که در ماه سپتامبر آغاز شد ، گفت: “رئیس CA NAACP خاطرنشان می کند که سیاستمداران در قوانین و پرونده های حقوقی فاجعه باری که صدها هزار شغل برای مردم ما را تهدید می کند ، به طور مداوم پیشرفت می کنند. به همین دلیل این سازمان از Prop 22 پشتیبانی می کند. ”

با این حال ، کمی جستجو در پرونده های مالی مبارزات انتخاباتی س questionsالاتی را در مورد استقلال حمایت هافمن ایجاد می کند. در ماه فوریه ، کمپین “بله برای پیشنهاد 22” پرداخت 10،000 و 15،000 دلار به AC Public Affairs ، یک شرکت کوچک مشاوره مستقر در ساکرامنتو را که هافمن با خواهرش اداره می کند ، آغاز کرد. از 9 اکتبر ، این شرکت 95،000 دلار از این کمپین درآمد کسب کرده بود.

تأیید NAACP از پیشنهاد 22 در طی یک سال انتخابات به خصوص شلوغ انجام می شود که در آن عدالت نژادی موضوع اصلی است. شرکت ها و سیاستمداران سریعاً نژادپرستی و نابرابری را محکوم کردند. با جذب هافمن ، کمپین “بله به پیشنهاد 22” همچنین از عدالت نژادی به عنوان بخشی از استدلال خود برای تصویب رای استفاده می کند.

بله در پیشنهاد 22 توسط حال بارگذاری، Lyft، DoorDash، Instacart و Postmates، که بسیار به پیشنهاد کمک که آن را گران ترین کمپین های اندازه گیری رای گیری در تاریخ کالیفرنیا شد برگزار شد. آنها ابتکار عمل را در پاییز سال گذشته ارائه دادند پس از عبور دولت از AB5، قانونی است که شرکتها را ملزم به طبقه بندی مجدد رانندگان به عنوان کارمند می کند. طبق پیشنهاد 22 ، شرکت ها مزایایی مانند بازپرداخت و یارانه بهداشتی به کارگران ارائه می دهند ، اما رانندگان همچنان پیمانکاران مستقل خواهند بود.

نبرد بین شرکت اقتصاد کنسرت و کالیفرنیا است به احتمال زیاد به عواقب ملی است. کشورهای دیگر، مانند واشنگتن، اورگان، نیویورک و نیوجرسی، با توجه به قانون مشابهی را به AB5. قانون گذاران می گویند وضعیت کارمندان در ایجاد محافظت شغلی بیشتر برای کارگران کنسرت خلاصه می شود.

طبق کمپین بله ، بیشتر این کارگران در کالیفرنیا افراد رنگی هستند. این توسط داده های خود Uber پشتیبانی می شود ، که نشان می دهد حداقل 55٪ از رانندگان آمریکایی سفیدپوست نیستند. مطالعه جداگانه ای از دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز نشان داد که 78٪ از رانندگان Uber و Lyft در سانفرانسیسکو افراد رنگی هستند.

هافمن و امور عمومی AC به درخواست های مربوط به نظر پاسخ ندادند. مقامات ملی کالیفرنیا و NAACP نیز به درخواست های مربوط به اظهار نظر پاسخ ندادند. Uber ، Lyft ، DoorDash و Postmates ، که Uber در ماه جولای خریداری کرد ، به درخواست های مربوط به نظر پاسخ ندادند. اینستاكارت CNET را به سمت “بله” هدایت كرد.

“آلیس هافمن با” بله به Prop. سخنگوی ستاد انتخاباتی Da در یک ایمیل گفت: “برای حمایت از تلاش های گسترده در جوامع رنگی به دلیل تأثیر قابل توجهی که از دست دادن خدمات مبتنی بر برنامه و خدمات تحویل بر کالیفرنیایی های سیاه و قهوه ای خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیسیون اقدامات عادلانه سیاسی کالیفرنیا ، که از اظهار نظر در مورد اوضاع امتناع ورزید ، گفت که مردم و سازمانها در حمایت یا مخالفت با هر نامزد یا رأی آزاد هستند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که پرداخت هافمن از هر محدودیتی فراتر رود.

اما مخالفان پروپوزال 22 می گویند استفاده از کمپین مورد تأیید NAACP بدون فاش شدن دریافت پول توسط شرکت هافمن ضروری است.

شامان والتون ، عضو هیئت نظارت بر سانفرانسیسکو ، هفته گذشته در یک کنفرانس ویدیویی درباره آرا و نابرابری نژادی گفت: “این یک گرگ در لباس گوسفند است.” “Prop. 22 هر چیزی غیر از ابتکار عمل است.”

توجه ملی

در حالی که شرکت های کنسرت اقتصادی رای دهندگان کالیفرنیایی را با اعلامیه های سیاسی درباره پیشنهاد 22 ، با حمایت “طرفداران عدالت اجتماعی” ، تحت فشار قرار دادند ، سیاستمداران در سراسر کشور نیز در مورد رای گیری اقدام کردند. از آنجا که اقتصاد این ایالت بزرگترین اقتصاد در ایالات متحده است ، قوانین آن اغلب در سراسر کشور متزلزل می شود.

چندین دموکرات برجسته ، از جمله یک نامزد ریاست جمهوری جو بایدن و شریک زندگی او در سن کالیفرنیا کامالا هریس، با پروپوزال 22 و همچنین سناتور ماساچوست مخالفت کنید. الیزابت وارن، ورمونت سن. برنی سندرز و نماینده کالیفرنیا باربارا لی. نهادهای عدالت نژادی و حقوق بشر ، از جمله رنگ تغییر ، ACLU ، پروژه قانون کار ملی و دیده بان حقوق بشر ، نیز از رای گیری انتقاد کرده اند.

لی هفته گذشته در بیانیه ای گفت: “Prop 22 باعث افزایش نابرابری نژادی در كالیفرنیا خواهد شد.” “پیش نویس 22 برای قفل کردن رانندگان در مشاغل کم درآمد دائمی و محروم کردن آنها از مرخصی استعلاجی و مزایا نوشته شده است.”

dara-khosrowshahi-ceo-uber-9435

دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر گفت طبقه بندی مجدد رانندگان به عنوان کارمند به معنای قطع مشاغل است.

جیمز مارتین / CNET

هفته گذشته ، دیده بان حقوق بشر گفت که پیشنهاد 22 “حداقل دستمزد و سایر حقوق حقوق کارگران” را برای کارگران غول پیکر نابود می کند ، و افزود که “الگوریتم های پرداخت مات” رانندگان را به هوس شرکت ها می کشاند. برخی از شهرها مانند نیویورک و سیاتل با تصویب قوانینی که Uber و Lyft را ملزم به پرداخت حداقل دستمزد به رانندگان می کنند ، سعی کرده اند این مشکلات را پیش بینی کنند.

لنا سیمت ، محقق ارشد فقر و نابرابری در دیده بان حقوق بشر ، گفت: “کمپین Yes to Prop 22 ، که توسط این شرکت های بزرگ کنسرت تأمین می شود ، تهدید می کند طبقه ای از کارگران را برای بیرون آمدن ایجاد می کند.”

اگر اوبر مجبور به آموزش مجدد رانندگان به عنوان کارمند شود ، Uber می گوید ده ها هزار شغل از دست می رود – می گوید برای مدیریت هزینه ها مجبور است تعداد رانندگان را در سیستم عامل خود محدود کند. هافمن از کمپین NAACP و بله در پیشنهاد 22 می گوید این از دست دادن شغل بر جوامع رنگی تأثیر می گذارد.

جیمز لنس تیلور ، استاد علوم سیاسی و مطالعات آفریقایی آمریکایی در دانشگاه سانفرانسیسکو ، گفت که از اینکه امور عمومی هافمن برای فعالیت های تبلیغاتی هزینه می کند تعجب نمی کند.

تیلور گفت: “او به عنوان یک تخریب کننده شهرت دارد و مستقل است.” “و [$95,000] شما را مستقل خواهد کرد ”

بر اساس گزارش گسترده CalMatters ، شرکت هافمن 1.7 میلیون دلار از کل مبارزات انتخاباتی شمارش آرا در کالیفرنیا دریافت کرده است. مواضع وی مغایر با هدف NAACP از عدالت نژادی است. به عنوان مثال ، این برنامه از کمپین های بدون کمپین برای پیشنهادات 15 و 21 پشتیبانی می کند که هدف آنها افزایش بودجه برای مدارس دولتی و کنترل کنترل اجاره بر این اساس است.

بیلبوردها و چک های بزرگ

در حالی که اوبر و لیفت میلیون ها دلار را در پیشنهاد 22 ریختند ، این شرکت ها همچنین کمپین های تبلیغاتی را برای تأکید بر تعهد خود به عدالت نژادی آغاز کردند.

تبلیغ Lyft برای ابتکاری است که در اواخر ماه آگوست به نام LyftUp آغاز شده است و پیاده روی رایگان را در برخی از جوامع که دسترسی به خدمات حمل و نقل ندارند فراهم می کند. این کمپین با استفاده از یک ویدئو ، با استفاده از خطوط منتخب شعر مایا آنجلو در نبض صبح ، برای اولین بار شروع به کار کرد.

این آگهی با نقل از شعر آنجلو آغاز می شود: “به روزی که برای شما تغییر می کند نگاه کنید”. این شامل انواع خانواده ها ، رانندگان و سوارانی است که برای کار آماده سازی و حمل و نقل از طریق سانفرانسیسکو و دیگر شهرهای مشرف به پل گلدن گیت و بلوک های نقاشی دیواری پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس در ماه مه هستند.

تقریباً در همان زمان ، اوبر یک کمپین بیلبورد در سراسر کشور با شعار “اگر نژادپرستی را تحمل می کنید ، Uber را حذف کنید”.

منتقدان با خشم تبلیغات هر دو شرکت روبرو شدند و گفتند این واقعیت که این کمپین های بازاریابی همزمان با فشار شدید شرکت ها برای پیشنهاد پیشنهاد در حال افزایش است 22 منافق بود. از آنجا که شرکت ها رانندگان خود را به عنوان پیمانکارهای مستقل طبقه بندی می کنند ، این کارگران مزایای کارکنان مانند بیمه درمانی ، روزهای بیمار با حقوق و اضافه کار را دریافت نمی کنند. رانندگان همچنین باید هزینه های اتومبیل ، بنزین ، نگهداری اتومبیل ، بیمه و برنامه های تلفنی خود را پرداخت کنند. بسیاری از کارگران می گویند این سیستم منجر به بهره برداری شده است.

با این حال ، شرکت ها ادعا می کنند که پیشنهاد 22 به رانندگان کمک خواهد کرد زیرا مکمل هایی را به عنوان ضمانت حداقل سود دریافت خواهند کرد. طبق این ضمانت ، رانندگان در هر ساعت حدود 21 دلار درآمد کسب خواهند کرد ، این زمانی است که با مسافر هستند یا قصد دارند او را تحویل بگیرند.

اقتصاددانان در مرکز کار دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی تعداد را کاهش داده و هزینه های دیگری را نیز در نظر گرفته اند ، مانند زمانی که رانندگان باید برای جفت شدن با یک سوارکار منتظر بمانند. آنها نتیجه گرفتند که حقوق واقعی رانندگان نزدیک به 5.64 دلار در ساعت است. اوبر با این یافته ها اختلاف نظر دارد.

چری مورفی ، سازمان دهنده گروه حمایت از Gig Workers Rising ، یک راننده تمام وقت Lyft در اوکلند ، کالیفرنیا بود ، تا زمان شروع اعتصاب ویروس کرونا ویروس همه گیر. وی گفت که در ماه مارس رانندگی را رها کرد زیرا نگران کار بدون تجهیزات محافظت شخصی و مرخصی استعلاجی بود. مورفی گفت که او معتقد است “عدالت نژادی عدالت اقتصادی است” و اعتماد به او برای شرکت ها دشوار است وقتی آنها گفتند که به زندگی سیاه پوستان اهمیت می دهند.

مورفی گفت: “این کلمات کاملاً توخالی در پشت بیلبوردها و چک های بزرگ است.” “این مبارزه فقط در مورد قتل پلیس و ترور نیست، اما در مورد سیستم که مردم سیاه و سفید و قهوه ای در این کشور بهره برداری کنند. و هنگامی که آن را به سوء استفاده از مردم سیاه و سفید و قهوه ای می آید، Lyft، بارگذاری و DoorDash کارشناسان می باشد.”

هافمن ، رئیس NAACP در کالیفرنیا ، همچنان به نفع پیشنهاد 22 صحبت می کند. در شماره ماه سپتامبر روزنامه سیاه در ناظر ، وی نوشت: “ما باید امور را به دست خود بگیریم تا خانواده های بلک و براون ناگهان خود را بدون حقوق دریافت می کنند. ”

از زمان بهره برداری ، شرکت هافمن حداقل 20،000 دلار از کمپین Proposition 22 جمع آوری کرده است.



[ad_2]

منبع: shargh-khabar.ir