سئو برای Blog Categories
ترفندهای حرفهای سئو برای وبلاگنویسان: 11 قدم تا رتبه اول گوگل
افزودن تصاویر و ویدئوها به محتوای سئو شده سایت ، آنها را برای خوانندگان جذابتر و جالبتر میکند. محتوایی که خوانندگان دوست دارند نیز در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. اگر از افزونه All in One SEO، یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس استفاده می کنید، می توانید کلمه کلیدی تمرکز را در تنظیمات SEO مقاله خود تنظیم کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید چقدر موثر از آن در مقاله خود استفاده کرده اید. توصیه می کنیم از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush استفاده کنید. آنها داده های عمیق کلمه کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابت، ردیابی موقعیت کلمات کلیدی و هزاران ویژگی مفید دیگر را ارائه می دهند.
تبدیل ایجاد پیوند داخلی به یک عادت باعث می شود که سئوی داخلی شما خوب باشد و مقالات قدیمی شما همچنان لینک های جدید دریافت کنند. علاوه بر افزودن کلمه کلیدی تمرکز، توصیه می کنیم تیتر خود را جذاب و قابل کلیک کنید. برخی از سایت ها از نام دسته ها در لینک و یا آدرس خود استفاده می کنند. برای انجام این کار می توانید آن ها را در بخش تنظیمات »پیوندهای یکتا تنظیم کنید. البته ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم که از آدرس های کوتاه تری استفاده کنند که فقط حاوی “نام پست” باشد.
به این صورت که به هر یک از نوشته ها، دسته ای را (که از پیش ایجاد کرده ایم) نسبت دهیم و بعد تمام پست هایی که در آن دسته قرار دارند را در یک صفحه ببینیم. یکی از مشکلات بزرگی که در سئوی دسته بندی ها با آن دست و پنجه نرم میکنیم، تعداد آن ها است. هر چقدر تعداد این دسته بندی ها بالاتر برود، رقابت گسترده تر و سخت تر میشود. هرچقدر تعداد دسته بندی ها و موضوعات یا محصولات شما محدود تر باشند احتمال موفقیت شما نیز بیشتر است. در یک فروشگاه اینترنتی سئوی دسته بندی ها مهمتر است، اما این به این معنی نیاست که ما روی سئوی صفحات محصول کار نکنیم.
برای اینکه بتوانید صفحات دسته بندی را سئو (SEO) کنید، باید یک محتوای با کیفیت در آن داشته باشید. برای مثال در صفحه دسته بندی خود توضیحات مختصری دهید و به محصولات یا مقالات مهم لینک کنید. این کار باعث میشود کاربران به راحتی محصولات یا مقالات مهم را شما مشاهده کنند و به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند. برای طبقهبندی محتوای سایت، میتوانیم از دسته بندی ها و برچسب ها به صورت پیشفرض استفاده کنیم. متاسفانه اگر دقت کرده باشید، اکثر وبسایتها در زمینه طبقهبندی محتوا ضعیف عمل میکنند. در نتیجه بهینه سازی دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشید.
تصاویر با کیفیت بالا همچنین میتوانند باعث بهبود رتبه صفحه در جستجوهای تصویری گوگل شوند. برای مثال، اگر شما صفحه دستهبندی “کتابهای پرفروش” دارید، افزودن نظرات و بررسیهای کاربران برای هر کتاب میتواند به ایجاد اعتماد و ارتقاء کیفیت محتوای صفحه کمک کند. این نظرات میتوانند به موتورهای جستجو نشان دهند که صفحه شما دارای محتوای باکیفیت و مفید است. تگ عنوان پست وبلاگ، به کاربران و موتورهای جستجو میگه که موضوع اصلی پست چیه. این ابزار یه قالب آماده بهت میده تا بر اساس اون بتونی یه پست وبلاگی در مورد موضوعت بنویسی. توی جدولی که اسمش "توصیههای کلیدی (بر اساس 10 رقیب برتر توی گوگل)" هست نگاه کن.
امکان برگزاری ملاقات و نشست آنلاین هم وجود دارد و نباید از آن غافل شوید. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار میشود، به دانشجویان یاد میدهد که چگونه استراتژیهای جستوجوی ارگانیک را طراحی و پیادهسازی کنند. شما میتوانید این کلاس را بهصورت رایگان با ثبتنام در دوره آزمایشی یکماهه اسکیل شیر یاد بگیرید. در Search Engine Roundtable، برخی از بزرگترین نامها و متخصصان سئو گزارشهای بهروزی از جدیدترین بهروزرسانیها و روندهای دنیای جستوجو ارائه میدهند. برای پیدا کردن این مشکلات، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Google Search Console استفاده کنی. این ابزارها بهت نشون میدن کجا ریدایرکتهای زنجیرهای یا حلقهای اتفاق افتاده و باید اون ریدایرکتها رو اصلاح کنی تا مستقیم به مقصد نهایی برسونن و مسیر رو کوتاهتر کنن.
فرض کنید شما قصد خرید یک گوشی سامسونگ را دارید، اما دقیقاً نمیدانید کدام مدل گوشی با بودجه مالی شما سازگار است. در این صورت، شما به سادگی عبارت کلیدی “خرید گوشی سامسونگ” را در موتور جستجوی گوگل جستجو میکنید. در این حالت، نیاز به مشاهده صفحاتی دارید که دسته بندیهای دقیق و بهینه شده از گوشیهای سامسونگ در مدلها و رده های قیمت مختلف را نمایش میدهند. بخش دسته و برچسب به صورت پیشفرض در تمامی وب سایت های وردپرسی وجود دارند. بسیاری از افراد بهینه سازی این بخش ها را نادیده میگیرند، اما همانطور که مشاهده کردید، نادیده گرفتن آن تاثیر منفی بر روی سئو خواهد گذاشت. در تصویر سمت چپ، اگر روی کلمه سئو در بردکرامپ کلیک کنیم، وارد صفحه دسته بندی سئو (تصویر سمت راست) می شویم.
اضافه کردن این کلمات به پست وبلاگت باعث میشه که ارتباط محتوای پستت با کلمه کلیدی هدف قویتر بشه، بدون اینکه مجبور باشی همون کلمه رو هی تکرار کنی. استفاده از کلمات کلیدی ثانویه توی متن راه خوبی برای جلوگیری از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی اصلیه. قسمتی از صفحه نتایج جستجو که مربوط به وب سایت شما است، به عنوان اسنیپت (snippet) شناخته میشود. این بخش شامل اجزای مختلفی مانند تگ تایتل، ریچ اسنیپتها و متادسکریپشن است. در مورد اهمیت تایتل صحبت کردهایم و در ادامه درباره ریچ اسنیپتها صحبت خواهم کرد. اما حال نوبت به یکی از ساختارهای مهم اسنیپت، یعنی متا دیسکریپشن (meta description) است.
این کار برای سایتهایی که محتوای زیادی دارند، به کاربران کمک میکند تا به راحتی به بخشهای مختلف سایت دسترسی پیدا کنند. برای مثال، سایتهای خبری اغلب از دستهبندیها در منوها استفاده میکنند تا کاربران بتوانند بر اساس موضوعات مورد نظر خود به مقالات دسترسی پیدا کنند. چرا؟ زیرا با این کار موتورهای جستجویی مثل گوگل، این صفحات را در نتایج جستجو نمایش نخواهند داد. در نتیجه در زمان شما صرفه جویی می شود و از همه مهم تر، وب سایتتان بهینه سازی خواهد شد. چطور باید این دسترسی را ایجاد کرد؟ به این صورت که حداقل 4 کلیلک، فاصله بین دسترسی به صفحات دسته بندی و صفحه اصلی سایت باشد.
برای سئو صفحه دستهبندی وردپرس، یکی از اولین قدمها استفاده از دستهبندیهای منطقی و ساختاریافته است. دستهبندیهای منظم به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند و کاربران نیز به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. با ایجاد دستهبندیهای مرتبط و منظم، موتورهای جستجو میتوانند به راحتی محتوای سایت را درک کرده و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهند. علاوه بر این، کتگوریهای دقیق و سازماندهی شده، تجربه کاربری بهتری را فراهم میکند که منجر به افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت و کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) میشود. همه این عوامل به بهبود کلی سئو کمک کرده و در نهایت ترافیک وبسایت را افزایش میدهند.
همچنین می توان گفت که عملکرد برچسب در وب سایت درست شبیه عملکرد هشتگ یا hashtag در یک پلتفرم اجتماعی مثل اینستاگرام است. هر دوی این موارد، موضوعات مختلف که در محتوای اصلی به آن اشاره شده است را نشان می دهند. یکی از مهم ترین نکات سئو دسته بندی، تولید محتوا برای دسته بندی و محصول، است. یکی دیگر از مزایای صفحه دسته بندی این است که باعث جذب کاربران و تبدیل آنها به مشتری می شود. همچنین جذب کاربر در نهایت منجر می شود تا آنها به مشتریان دائمی تبدیل شوند. به یاد داشته باشید در صفحه دسته بندی به هیچ عنوان به توضیحات تکراری و بلند بالا نیازی نیست.
برچسب ها در واقع برای شرح دادن مطالب شما با جزئیات بیشتر استفاده می شوند. در بسیاری از موارد افراد فکر می کنند که دسته ها و برچسب ها دقیقاً یکسان عمل می کنند اما واقعیت این است که تفاوت هایی میان آن ها وجود دارد. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. علاوه بر محبوبترین آیتمهای شما، پیوند دادن به برندها، مجموعهها یا نویسندگان پیشنهادی شما نیز مفید است. پس بهتره که از بهترین روشهای سئو برای تصاویر استفاده کنی، مثل فشرده کردن تصاویر و استفاده از فرمتهای جدید.
برای اینکه بتوانید محتوای قدرتمندی در صفحه دسته بندی تولید کنید، باید قوانین و مواردی که در بالا عنوان کردیم را رعایت کنید. قطعا رعایت این موارد به شما کمک می کند تا محتوای قدرتمندتر و مطابق با اصول سئو تولید کنید. اما یک سری اشتباهات رایج هستند که اگر با آنها آشنا شوید، برایتان بهتر است. متا توضیحات نیز باید خلاصه و جذاب باشد تا کاربر را ترغیب به کلیک کند. این سلسلهمراتب نه تنها ساختار واضحی از صفحات شما ارائه میدهد، بلکه به موتورهای جستجو این امکان را میدهد تا درک بهتری از روابط بین دستهها و زیر دستهها داشته باشند. به این ترتیب، اگر کسی جستجوی «موبایلهای اقتصادی» را انجام دهد، موتور جستجو میتواند به راحتی مرتبطترین صفحات را از سلسلهمراتب URL شما شناسایی کرده و رتبهبندی کند.
این کار باعث میشود که کاربران زمانی که با توضیحات متا شما در صفحه نتایج جستجو مواجه میشوند، وسوسه شوند تا روی لینک شما کلیک کنند و وارد صفحه دسته بندی وب سایت شما شوند. پس از مطالعه این مقاله با تمام نکات سئو دسته بندی آشنا خواهید شد. با اینکه بهینه سازی URL و خود صفحات دسته بندی، اغلب نادیده گرفته میشود؛ اما اهمیت این بخش از سایت بیشتر از آن است که فکر میکنید. میتوانید نظرات خود در مورد این مطلب را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در این بخش اطلاعاتی در خصوص محتوا نویسی برای صفحه دسته بندی در اختیارتان قرار دادیم. با توجه به آنچه که در این بخش گفته شد، شما می توانید برای کتگوری محتوا بنویسید.
در ادامه هم تعداد زیادی صفحه دسته بندی و برچسب در سایت ایجاد میکند که هنوز هیچ محتوایی درون آنها وجود ندارد. یادم هست روزهای اولی که وارد دنیای سئو شده بودم، به دلیل آشنا نبودن با مفهوم سئو دسته بندی، به مشکلات زیادی برمیخوردم. در واقع آن روزها نمیدانستم بخش مهمی از استراتژی سئو هر سایت، سئو صفحات دسته بندی آن است و خب این موضوع باعث شد ضرر زمانی و مالی زیادی کنم. خیر، اضافه کردن بخش FAQ یا سولات متداول مشکلی در صفحات دستهبندی ایجاد نمیکند. برخی از سایتها نظرات کاربران را هم در صفحات دستهبندی قرار میدهند. در نظر داشته باشید که باید بررسی کنید این بخشها تا چه حد میتوانند به نیاز کاربران شما پاسخ بدهند و برای آنها مفید هستند.
جان مولر تحلیلگر روندهای وبمستر در گوگل و یکی از سخنگویان اصلی گوگل در زمینه SEO است. این کانال که توسط لوک دوراند اداره میشود، ویدیوهای هفتگی درباره همه جنبههای سئو به اشتراک میگذارد. یواست یک پلاگین وردپرس است که برای آسان کردن SEO برای وبسایتهای وردپرسی طراحی شده است. در حالی که حرفهایها زود یواست را پشت سر میگذارند، اما این بازار، میتواند برای بسیاری از افراد، شروع خوبی باشد. گوگل اسکیلشاپ یک دوره آنلاین گسترده ارائه میدهد که به شما یاد میدهد چگونه میتوانید از آنالیتیکس به بهترین شکل استفاده کنید.
ریدایرکتهای زنجیرهای و حلقههای ریدایرکت یه مشکل بزرگ توی سئو هستن. زنجیره ریدایرکت وقتی اتفاق میافته که یه صفحه به صفحه دیگه ریدایرکت بشه و اونم به یه صفحه دیگه و این داستان ادامه پیدا کنه. اینجور مشکلات باعث میشن موتورهای جستجو و حتی کاربرا نتونن به درستی به محتوای نهایی برسن. عمق خزیدن سایت یا Crawl Depth به تعداد کلیکهایی که موتورهای جستجو مثل گوگل باید انجام بدن تا به یه صفحه خاص از سایتت برسن اشاره داره. بهعبارت دیگه، هر چقدر یه صفحه از صفحه اصلی سایتت دورتر باشه و برای رسیدن بهش نیاز به چندین کلیک باشه، احتمال اینکه بهخوبی توسط موتورهای جستجو دیده و ایندکس بشه، کمتره. اگه سایتت از HTTPS استفاده میکنه (که باید بکنه!)، نباید هیچ لینکی با HTTP توی صفحاتت وجود داشته باشه.
سومین نکته برای نوشتن پمحتوای سئو شده انتخاب عنوان بهینه برای پست وبلاگ می باشد. تحقیق کلمات کلیدی تکنیکی است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این به شما کمک می کند موضوعاتی را که کاربران شما به آنها علاقه مند هستند بر اساس داده های موتور جستجو کشف کنید. در سایتهای فروشگاهی که از وردپرس و ووکامرس استفاده میکنند، دستهبندیها میتوانند به عنوان یک ابزار فیلتر عمل کنند. کاربران میتوانند بر اساس دستهبندیهای محصول (مانند “لباس”، “کفش”، “لوازم جانبی”) محصولات مختلف را فیلتر کرده و سریعتر به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
سپس در بخش “برچسب ها” برای قسمت “نمایش برچسب ها در نتایج جست و جو” گزینه “خیر” را انتخاب کنید. اگر با هر کدام از اشتباهات رایج گفته شده روبرو شده اید، در بخش نظرات این موضوع را مطرح کنید تا نسبت به شرایط سایتتان، راهکارهایی را در اختیارتان بگذارم. لینک های BREADCRUMB لینک های راهنمایی هستند که به کاربر نمایش میدهند در حال حاضر دقیقا در چه صفحه ای قرار دارد. توضیحات دسته خود را در بخش ویرایش دسته بندی ها اضافه کنید که می خواهید فهرست کنید. آکادمی هات اسپات شامل مجموعهای از دورههای مرتبط با سئو محتوا است، از جمله ویدیوهایی درباره بازاریابی درونگرا، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی اینستاگرامی.
این دو مورد اول از چهار فاکتور E-E-A-T هستن (تجربه، تخصص، اعتبار، اعتماد) که گوگل برای ارزیابی کیفیت محتواها ازشون استفاده میکنه. برای پیدا کردن این کلمات میتونی از SEO Content Template توی Semrush استفاده کنی. در صورتی که میخواهید نکات بیشتری در مورد سئو وردپرس بدانید، مقاله سئو وردپرس چیست را مطالعه نمایید. صدها گروه مخصوص سئو در پلتفرم MeetUp، که برای تسهیل ملاقاتهای حضوری طراحی شده، وجود دارد. اگر در یک شهر بزرگ زندگی میکنید، احتمالاً یکی از این گروهها در نزدیکی شما وجود دارد.
دقت کنید که ویلاهای بوشهر به صفحه دسته ویلاهای اجاره ای کیش لینک زده شوند. شما باید از دسته ها استفاده کنید و استفاده از آن ضروری است اما این امکان برای شما وجود دارد که از برچسب ها استفاده نکنید. به هرحال ما توصیه می کنیم که برای کمک به خوانندگان در پیمایش و مرور سایت خود ، به طور مناسب از هر دوی این موارد استفاده کنید. حال که به تفاوت دسته ها و برچسب ها پرداختیم ممکن است سوال شود که آیا میان دسته ها و برچسب ها از نظر سئو وردپرس برتری وجود دارد؟ جواب کوتاه است ، خیر. زیر شاخه های شما می توانند غذاهای مختلفی باشند که کم چرب هستند و یا ممکن است یک زیرشاخه برای غذاهای بدون چربی مناسب کودکان ایجاد کنید. تمامی این زیرشاخه ها باعث می شوند که افراد به راحتی بتواند به مطالب شما دسترسی داشته باشند.
بعد از اینکه مشکل رو شناسایی کردی، باید طبق دستورالعملهای گوگل مشکل رو برطرف کنی و درخواست بازبینی بدی تا سایتت دوباره به حالت عادی برگرده. یکی از مهمترین کارهایی که باید برای حفظ رتبه و عملکرد سایتت انجام بدی، چک کردن Google Search Console برای Manual Actions (یعنی مجازاتهایی که گوگل به صورت دستی اعمال میکنه) هست. این مجازاتها زمانی اتفاق میوفتن که سایتت قوانین گوگل رو نقض کنه، مثل استفاده از تکنیکهای اسپم، محتوای کمکیفیت، یا لینکسازی غیرطبیعی. بسیاری از مبتدیان تمایل دارند پس از انتشار یک پست وبلاگ، آن را فراموش کنند. در واقع، شما پس از انتشار پست وبلاگ خود را برای سئو بهینه سازی نکرده اید. اگر به وب سایت خود به عنوان یک کتاب فکر می کنید، دسته بندی ها فهرست مطالب و برچسب ها قسمت شاخص کتاب خواهند بود.
اگر میخواهید مهارت بیشتری در نوشتن به دست آورید و بلاگ های سئو شده تری بنویسید، این نکته ها را دنبال کنید. وبلاگ اکسپوزر نینجا جایی است که در آن میتوانید محتواهای جالب و خاصی را پیدا کنید! این وبسایت از بازاریابی ایمیلی تا افزایش ترافیک سایت و آموزش کار با Google Analytics 4 را به شما آموزش میدهد. ماز ابزارهای مفیدی برای بازاریابان وب و کارشناسان سئو ایجاد میکند. نمرات که ماز میدهد یکی از مراجع ارزیابی کیفیت فنی و حتی محتوایی سایتهای مختلف است.
مثلا اگر دسته بندی شما دسته بندی محصول است، احتمالا مانور دادن روی عبارت هایی مثل “قیمت لحظه ای” و… انتخاب خوبی باشد. همینطور اگر دسته بندی مقاله دارید، کلماتی مثل راهنمای جامع، چک لیست، 0 تا 100 و… میتواند کمک کننده باشد. مثلا ممکن است روی کلمه آموزش سئو همه سایت های صفحه اول با مقاله آموزشی سئو شده باشند، اما من متوجه شوم که یک صفحه دسته بندی مقاله میتواند روی این کلمه بهتر نیاز کاربر را جواب بدهد. برخی افراد تصور میکنند که نمیتوان در دسته بندی، لینک سازی خارجی کرد که تصوری اشتباه است. البته باید هنگام این کار برخی شرایط را مدنظر قرار دهید.به عنوان مثال، تعداد لینکهای خارجی (چه در دسته بندی و چه هر جای دیگر سایت) باید به صورت محدود انجام گیرد. همچنین اگر شما سایت فروشگاه لباس هستید و دسته بندی «گوچی» را برای محصولات برند گوچی تعریف کردهاید، میتوانید از دسته بندی گوچی به سایت اصلی آن لینک خارجی دهید.
درضمن فراموش نکنید که ساختار لینک دهی نیز برای رتبه گرفتن در گوگل خیلی مهم است. عنوان گذاری درست نیست به خواننده کمک میکند تا بهتر متوجه شود که هر بخش از نوشته شما درمورد چه موضوعی است. اگر میخواهید بلاگ شما در کنار سئو پسند بودن، به شکلی باشد که افراد بتوانند مسیر خود را در آن به سادگی پیدا کنند، از عنوان ها و زیر عنوان ها استفاده کنید. زیرعنوان ها نه تنها خوانایی بلاگ شما را بهتر میکنند بلکه بلاگ شما را از نظر سئو نیز بهبود میبخشند. استفاده ازکلمه کلیدی در زیرعنوان ها نیز میتواند برای سئو مفید باشد به شرطی که بیش از حد نباید و بلاگ را غیرطبیعی جلوه ندهد. دستهها و برچسبها به شما کمک میکنند محتوای خود را نه تنها برای خودتان، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو مرتب کنید.
به عنوان مثال در محتوای صفحه “ویلای 200 متری لب آب” می توانید عبارت “ویلای رامسر” را به صفحه دسته ویلاهای رامسر لینک دهید. در این مثال عبارت “ویلا در شمال” باید به صفحه دسته بندی ویلاهای شمال، لینک شده باشد. با استفاده از این افزونه ما میتوانین دسته ها و زیر دسته های مختلف را تولید کرده و برای آن ها توضیحاتی را ارائه دهیم و به صفحات آن ها مولتی میدیا اصافه کنیم. همچنین میتوانیم برای آن ها کارهای مرتبط با اصول سئو محتوا مانند متا دیسکریپشن و عنوان سئو تعریف کنیم. لینک های داخلی را به صورت فالو قرار دهید و سعی کنید با عین کلمه کلیدی به این دسته از صفحات لینک دهید. مطمئن شوید که بلاگ شما حداقل 300 کلمه داشته باشد اما تعادل را در مقاله حفظ کنید.
اگر 1000 محصول/پست در یک دسته دارید، ممکن است برای کاربر شما منطقی نباشد که همه آنها را مرور کند. توی قالب محتوایی که ابزار بهت میده، راهنماییهای بیشتری هم پیدا میکنی. مثلاً اینکه طول پیشنهادی متن چقدر باشه تا بهترین نتیجه رو بگیری. یک پوسته بهینه شده وردپرس دسته هر پست را مانند تصویر زیر در بردکرامب نمایش می دهد. حالا با گسترش دسترسی چت بات OpenAI ، امکان دریافت درخواست ها از واتساپ در این هوش مصنوعی فعال شده است.
قاعدتاً دسته هایی با نام های “ویلاهای بوشهر”، “ویلاهای کیش” و همچنین صفحاتی با موضوع متراژ ویلاها وجود دارد. مدرسه تولید محتوای اتک، با هدف آموزش بازاریابی و تولید محتوا ساخته شده است تا به علاقمندان و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک کند در مدت زمانی بهینه موارد مهم این حوزه را بیاموزند. در نتیجه حتی وب مسترها نیز می توانند اطلاعات سایتشان را به خوبی بررسی کنند و برای تولید محتوا به خوبی برنامه ریزی کنند. امیدواریم که این مقاله به شما در درک تفاوت دسته ها و برچسب ها کمک کرده باشد و از این به بعد از دسته بندی ها و برچسب ها به بهترین نحو ممکن در سایت خود استفاده کنید. وردپرس به شما این امکان را می دهد که یک پست را در چندین دسته قرار دهید. پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر چیزی که میگوییم، به صفحۀ سؤالات متداول دیجیکالا سری بزنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری